Szeretettel köszöntelek a Országúti kerékpár közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kertész Péter Márk
Országúti kerékpár vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Országúti kerékpár közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kertész Péter Márk
Országúti kerékpár vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Országúti kerékpár közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kertész Péter Márk
Országúti kerékpár vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Országúti kerékpár közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kertész Péter Márk
Országúti kerékpár vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
14 éve | Major Krisztián | 2 hozzászólás
A világ első, nem túl praktikus biciklikezdeményei után a máig is legismertebb kerékpárelődöt Pierre Michaux, a párizsi baba- és lovaskocsikészítő szerelte össze, ez nem más volt, mint a velocipéd.
Első kereke hatalmas volt, a hátsó pedig rendkívül kicsi. Felülni és megmaradni rajta sem volt egyszerű feladat. Ennek ellenére ezt már tömegesen gyártották, 1870-re világszerte elterjedt közlekedési - és sporteszközzé vált.
A kerékpár első kereke ekkoriban tehát mind nagyobb és nagyobb lett, mégpedig a kerekek fordulatszámának növelése végett.
Tudom, fura, hogy lány írja ezt a bejegyzést, de miért is ne? :) Nem, én nem futárkodom, ismerősöm között van ex-hajtipajtis, de gondoltam elfér ide egy kis szösszenet a következő futár európa bakjnokságról, ha már egyszer Magyarországé lehet idén a privilégium, hogy megtartsa azt.
A hivatalos oldal itt található, egyébként május 22-24 között rendezik az eseményt, ami bár alapvetően egy verseny, ami azt nézi, ki milyen skillekkel rendelkezik, a lényege mégis a kollektív örömünnep, a lakatolós-télennyárontekerős-bulizós futár életforma ünneplése.
|
|
Bár nem mentek el olyan sokan 2009 októberében a Tamási Parkerdő Kupára, jó hangulatban zajlott a verseny, és a rendezők is kitettek magukért, a pálya is fasza volt, meg a végén a bográcsgulyás is :)
Eredetileg amúgy montis versenyként lett meghirdetve a dolog, de annyian érdeklődtek, hogy ez hamar átcsúszott a cyclocross kategóriába is. A poén, hogy ebben mégiscsak egyetlen fő indult végül :) Ez a hangulatos összefoglaló videó készült akkor a rendezvényről, gondoltam jól mutatna itt.
Nem, dehogy akartam én ilyen elcsöppenő címet adni, csak így alakult. Meg hát igaz is: legyen az egy röpke kószálás egy piac és egy vegyeskereskedés között, vagy hosszabb túra a Velencei-tóhoz, nem fogunk csalódni benne.
Korszerű vázgeometriája kiemeli a tömegbiciklik sorából, sőt, masszív és kompakt kivitelezése, és a jó minőségű alumínium, amiből készül, csak rádob egy lapáttal. Azt persze érdemes az észbe vésni, hogy nem egy downhill vagy dirt menetekre tervezett bicikliről van szó (nem is lehet bele applikálni szélesebb gumikat).
Nemrég megírtam, mit kell tennünk a paripánk tisztasága és a fékek lekezelése érdekében, most ugorjunka gumikra. Több függ tőlük, mint hinnétek!
Nemrég átvettem szerelőtől a felőjított bringámat, beletolt ipari pumpával jó sok levegőt, aztán miután felültem rá, éreztem, hogy mintha minden kerékfordulatnál egy kis dombon haladnék át. Hamar meglett a hiba: a külső gumiköpeny egy helyen megpróbált kimászni a helyéről! Első tanulság: télen nem tárolunk biciklit leeresztett kerekekkel, mert így járhatunk: megfárad, betörik a gumi.
Néhány jó tanács biciklitúrára indulóknak a várható időjárással kapcsolatban. Mert ugye hirtelen megázni, rászervezni a túránkat egy tartósan esős hétvégére vagy tűző napsütésre nem feltétlen jó dolog :)
Higgyünk a nép megfigyeléseknek, s megtudhatjuk, milyen időnk lesz!
Jó idő várható, ha:
- madarak csiripelnek
- este brekegnek a békák
- a hajnali égbolt sápadt, és lassan virrad
- a füst felfelé száll
- a repülők csíkja sokáig fent marad az égen
- fehér felhők képződnek
- a fecskék agasn repülnek
- a virágok kinyílnak, rengeteg a hangya és rovar
- harmat hull akonyatkor, reggel pedig nehezen szárad fel
Hogy miért járjunk biciklivel, arra ezer és egy válasz van. Itt az egyik a sok közül, a Levegő Munkacsoport példás megfejtése egy videó formájában. Nagyon tanulságos, és mondja valaki, hogy még nem volt ilyen helyzetben, ha autóval kellett valahova mennie! ;-)
15 éve | Major Krisztián | 9 hozzászólás
Biciklitúrázni nem egyszerű feladat. Elszántság, edzettség, kitartás, jókedv szükségeltetik hozzá. Na meg egy célnak megfelelő bicikli. (Hegyekben nem jó például egy országúti bringa.)
Ki kell választani az úticélt, a társakat, nem árt vinni magunkkal valami étket, de mindenekelőtt vizet, sokat, esetleg pulóvert, esőkabátot, stb. És ugye térképet. Álljon most itt egy lehetséges útirány egy Fertő-tó környéki bicajtúrához.
Először menjünk el vonattal Sopronig, onnan már letekerhetjük a kb.
A következő túrához térképre is szüksége lesz annak, aki teljesíteni akarja, mert földutakat is érint. Ezzel együtt viszont remek élmény, ne sajnáljatok nekiugrani! :)
Szóval a Szentendrére eljutás legegyszerűbb módja a Batthyányi térről induló HÉV, amin ugye kényelmesen lehet szállítani bringát is (nagyjából egy vonaljegy árának megfelelő összegért, ha jól emlékszem, a felszállás helyét biciklis szimbólum jelzi). Cirka 45 perc alatt el lehet jutni a Dunakanyar nevezetes, baráti miliővel rendelkező kisvárosába.
M Imre írta 10 órája a(z) Biciklizés népszerűsítése fórumtémában:
Bicajos: Kutyatámadás Törökországban Arról már ...
M Imre írta 5 napja a(z) Biciklizés népszerűsítése fórumtémában:
A Tour de Hongrie száz évének legjobb képei | 2025.04.11....
M Imre írta 1 hete a(z) Biciklizés népszerűsítése fórumtémában:
Veszélyesebb biciklizni, mint autózni? Meg fog lepődni a ...
M Imre írta 2 hete a(z) Kikapcsolódás: film, színház, túra, rendezvény... fórumtémában:
Rehab Critical Mass: Csatlakozz és TÁMOGASD ADÓD 1%-val...
M Imre írta 2 hete a(z) Biciklizés népszerűsítése fórumtémában:
Béke, barátság, bringatároló! https://www.facebook....
Kelivnnn Kelivnnn írta 4 hete a(z) Biciklizés népszerűsítése fórumtémában:
information https://caisonwes. com/ hey there i stumbled ...
M Imre írta 4 hete itt:
Érezd jól magad a klubban!
Andy yyyyy írta 4 hete a(z) Biciklizés népszerűsítése fórumtémában:
라타 https://ratatouilleveganfood....
Andy yyyyy írta 4 hete a(z) Biciklizés népszerűsítése fórumtémában:
메이저사이트 https://infogram. com/untitled-chart-...
Andy yyyyy írta 4 hete a(z) Biciklizés népszerűsítése fórumtémában:
토디즈 https://nakedemperornews...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Utolsó hozzászólás