Kerékpár: Biciklizés népszerűsítése (fórum)

Szeretettel köszöntelek a Országúti kerékpár közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 858 fő
  • Képek - 278 db
  • Videók - 77 db
  • Blogbejegyzések - 40 db
  • Fórumtémák - 21 db
  • Linkek - 325 db

Üdvözlettel,
Kertész Péter Márk
Országúti kerékpár vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Országúti kerékpár közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 858 fő
  • Képek - 278 db
  • Videók - 77 db
  • Blogbejegyzések - 40 db
  • Fórumtémák - 21 db
  • Linkek - 325 db

Üdvözlettel,
Kertész Péter Márk
Országúti kerékpár vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Országúti kerékpár közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 858 fő
  • Képek - 278 db
  • Videók - 77 db
  • Blogbejegyzések - 40 db
  • Fórumtémák - 21 db
  • Linkek - 325 db

Üdvözlettel,
Kertész Péter Márk
Országúti kerékpár vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Országúti kerékpár közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 858 fő
  • Képek - 278 db
  • Videók - 77 db
  • Blogbejegyzések - 40 db
  • Fórumtémák - 21 db
  • Linkek - 325 db

Üdvözlettel,
Kertész Péter Márk
Országúti kerékpár vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Biciklizés népszerűsítése

Ezt a témát M Imre indította 1 éve

Szerintetek hogy lehetne népszerűsíteni a biciklizést, s a köz érdekévé tenni hogy bicikliutakat rendesen megoldják Budapesten?

http://kerekpar.network.hu/forumtema/biciklizes-nepszerusitese

Hozzászólások eddig: 72

Új hozzászólás

A hozzászólás hossza legfeljebb háromezer karakter lehet

Ez egy válasz üzenetére. mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 4 napja

Budapest Városháza: Új, zárt kerékpártárolók Óbudán

A lakótelepi biciklitárolók nagyban hozzájárulnának a kerékpáros közlekedés elterjedéséhez az ott élők körében. Sokan azért nem választják ezt a közlekedési formát, mert otthonuk környezetében nehézséget jelent a kerékpár biztonságos tárolása.

A budapestiek közösségi költségvetési javaslata és szavazatai alapján írtunk ki tavaly pályázatot zárható kerékpártárolók beszerzésére és üzemeltetésére, aminek köszönhetően 8 kerület 18 helyszínén épülnek fedett és zárt kerékpártárolók. (képek)

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1095697102740990

Válasz

M Imre üzente 5 napja

2025. szeptember 17. – Autómentes Hétvégét rendeznek Budapesten szeptember 20-án és 21-én, szombaton és vasárnap. A BKK és együttműködő partnerei a Kálvin tértől a Szabadság híd budai hídfőjéig, valamint a Pesti alsó rakparton több ezer látogatót fogadnak színes, környezettudatosságot és fenntartható közlekedést népszerűsítő programokkal. Lezárják a Szabadság hidat és a Vámház körutat a Lónyay utcáig, autómentes lesz a Jane Haining rakpart, valamint a Margit híd és a Közraktár utca közötti gyalogosoknak megnyitott pesti alsó rakpart is. A lezárások miatt szombaton és vasárnap a kiskörúti 47-es, 48-as, 49-es villamosok nem közlekednek, helyettük a budai oldalon a Fehérvári úton a 61-es, a Bartók Béla út külső szakaszán pedig az 56A villamos közlekedik. A Szabadság híd lezárása idején a BKK az M4-es metró, valamint a változatlan útvonalon és menetrend szerint közlekedő 7-es és 133E autóbuszok, a belvárosi szakaszon a kiskörúti villamosforgalom szünetelése miatt az ott közlekedő M3-as metró, a 9-es és 15-ös autóbuszok és a 72-es trolibuszok igénybevételét ajánlja.

https://infostart.hu/belfold/2025/09/18/automentes-hetvege-jon-hidat-is-lezarnak-itt-vannak-a-reszletek

http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/europai-mobilitasi-het-2010

Válasz

M Imre üzente 1 hete

Félvakon a medvesi kerékpáros alagútban
Szépkilátás | 2021. szeptember 25.

Ez a cikk több mint egy éve jelent meg, elképzelhető, hogy pár elavult infó is van benne. Ha ilyet látna, kérjük, jelezze.

Kalandok kerékpárral és gyalog Európa legnagyobb bazaltplatóján, a Medves-fennsíkon. Sötét alagút, várromok, misztikus bazaltcsúcsok túraajánló az ország északi zugából.

-- „Ne kapcsold be a lámpát, csak nézd egyenesen a fényt az alagút végén, tekerj bátran, és bízz benne, hogy nem mész neki a falnak, így a legjobb átmenni!”

– ezt a nagyszerű tanácsot kapom kísérőmtől a medvesi bringatúrán, amikor az egykori somoskői kőszállító vasút épen megmaradt alagútjának sötéten ásító szája elé érünk.

Az erős ön- és közbizalomtréningnek is tekinthető százméteres gurulás eleje és vége félhomályban történik, de az alagút közepén egy jó 50 métert a puhán körülvevő, határtalan sötétségben tekerünk, totális bizonytalanságban, tekintetünkkel és minden reményünkkel a távoli fénypontba kapaszkodva. Pár másodperc alatt átélem, milyen lehet majd a dimenzióváltó utazás úttörőjének lenni egy féreglyuk-átjáróban, és már kis is érünk a napvilágra. Huhh!

A Bárnáról induló és Somoskőújfalura tartó, a Medves-fennsíkot átszelő bringatúrán kilencen indulunk el, és csak egyikőnk kenődik fel az alagútfalra, ami azt mutatja, hogy a küldetés, bármilyen eszementen is hangzik, teljesíthető. És persze a felkenődés sem tragikus csattanással végződik, csak túratársunk kabátválla dörzsölődik kicsit a kőfalnak.

A 17 kilométeres fennsíktúrán fenséges, 500 méter magasan fekvő, füves platón tekerünk át, ahol végtelen nyugalommal tölt el a hűvös szellőben hullámzó virágos gyeptenger, és kis kitérővel szép várromokat, szaggatott bazaltcsúcsokat és bazaltzuhatagot nézhetünk meg, de a sok látványból legmélyebben ez az alagúti antilátvány és hátborzongatóan jó érzés fog megmaradni.

https://telex.hu/szepkilatas/2021/09/25/felvakon-a-medvesi-kerekparos-alagutban

177875_943c9abe65b2_s

aaa.jpg

Válasz

M Imre üzente 3 hete

Faltól falig átépítené a főváros a Nagykörutat – megmutatjuk, hogyan | 2025.08.29.

2020-ig jellemzően 2×2 forgalmi sávon zajlott a közlekedés, és mindkét járda mellett parkolósáv futott végig, kivéve a villamosmegállók szűkületeit. A kerékpársávok létrehozása óta azonban a helyzet bonyolultabb és zavarosabb lett. A kerékpársávot jellemzően az útpályából vették el az egyik forgalmi sáv megszüntetésével, de nem mindenhol: van ahol a bringasáv felmegy a járdára, mert nem látszott más megoldás, máshol viszont megmaradt a 2×2 sáv az autóknak, például a József körút egy hosszú szakaszán a belső oldalon és a teljes Ferenc körúton.

A jelenlegi zavaros szituáció a legkevésbé sem illik a Nagykörúthoz, ami rendkívül szabályos és egységes városépítészeti alkotás. Szélessége mindenhol 20 bécsi öl, vagyis 37-38 méter, de a villamos és a járdaszegély mellett végigfutó fasor miatt a felosztása erősen kötött, a rendelkezésre álló mozgástér csak az a kétszer 8-9 méter, amelyen ma az autóforgalom, a kerékpársáv és a parkoló autók osztoznak. Ezt a területet kellene újragondolni úgy, hogy funkcionálisan világos, egyöntetű és rendezett legyen. De nemcsak erről van szó. A kortárs urbanisztikában jellemző, hogy az ilyen közlekedésfejlesztési projektek lehetőséget kínálnak olyan forgalomcsillapítási, közterülethumanizálási lépésekre, amelyeket máskülönben sokkal nehezebb vagy lehetetlen lenne elfogadtatni. Azt is mondhatnánk:

-- legalább olyan fontos, amit a bringasztráda farvizén el lehet érni, mint maga a bringasztráda.

Ezért sem szabad beérni pusztán azzal, hogy a mai állapotokat jobb betonozással konzerváljuk, mivel a következő ilyen alkalom legkorábban húsz-harminc év múlva lesz.

A diszpozíciós vizsgálat elkészítését a BKK oldaláról Balogh Samu Nagykörút-programvezető (a főpolgármester korábbi kabinetfőnöke) és Molnár Berta irányította. A következőkben bemutatjuk, hova teszi le a voksot ez a dokumentum a legfontosabb kérdésekben.

(Elmondható, hogy) ... egységesen 2×1 sávos kialakítást javasol a BKK, vagyis a 2020-ban felfestéssel létrehozott helyzetet rögzítenék és a József körút belső oldalára is kiterjesztenék. Sok nyugati nagyvárosban segített a Covid abban, hogy régóta halogatott forgalomcsillapítási döntéseket meghozzanak kerékpársávok kijelölésén keresztül. Ha megtörténik a végleges átépítés, azzal Budapest is elmondhatja: két lépésben eljutottunk a forgalomcsillapított Nagykörútig a belső szakaszon.

http://autovezetes.network.hu/kepek/z__kozlemenyek_sajtoanyagok/nagykorut_mintakeresztmetszet_unios_tamogatas

177827_6502d308240f_s

aaa.jpg

Válasz

M Imre üzente 3 hete

Miért fontos a fűszerek sorrendje főzés közben?

Az ájurvédikus konyhában a fűszerek nem pusztán ízesítők – energiát hordozó gyógyító eszközök. A sorrend, ahogyan használjuk őket, meghatározza az étel ízvilágát, az emésztésünkre gyakorolt hatást, sőt, a testünkben áramló energia minőségét is.

Amikor a főzés elején kerülnek a fűszerek az olajba, az illóolajok felszabadulnak, az ízek „kinyílnak”, és az étel emésztéskönnyítő, gyógyító ereje felerősödik. Az olaj, mint vezető közeg, segít, hogy a fűszerek hatása minden falatban jelen legyen.

Ha a főzés végén adjuk hozzá őket, inkább az aromát, a frissességet és a finom illatokat hangsúlyozzuk. Ilyenkor a fűszerek energiája könnyedebben hat, inkább a lélekre, a hangulatra van befolyással.

Ezért a sorrend nem apróság, hanem kulcs!
Az étel így nemcsak ízletes, hanem harmonizálja az emésztést, táplálja a testet, és kiegyensúlyozza a doshákat is.

Az ájurvédikus főzés tehát egyfajta meditáció: amikor tudatosan, szeretettel tesszük a fűszereket a fazékba, nemcsak ételt, hanem életenergiát is kínálunk magunknak és másoknak.

Tipp: Így lesz a főzésből valódi ájurvédikus rituálé

1) Az elején – olajban megpirítva
-- mustármag, kömény, görögszéna
*** Ezek megnyitják az emésztést, segítik a tápanyagok felszívódását, és mély, meleg alapízt adnak az ételnek.

2) Közben – főzés alatt
-- kurkuma, koriander, gyömbérpor
*** Ezek együtt főve harmonizálnak, és kiegyensúlyozzák az étel energiáját, miközben színt és „földelő” hatást adnak.

3) A végén – frissítően
-- friss zöldfűszerek: korianderlevél, bazsalikom, menta
*** Illatot, frissességet és könnyedséget kölcsönöznek, inkább a lélekre hatnak, mint az emésztésre.

4) Tálaláskor – extra ízélményként
-- garam masala, citromlé, ghí
*** Felerősítik az étel végső karakterét, és koronát adnak a fogásnak.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1076551964673713

Hasonló hasznosságok

http://netpolgar.network.hu/blog/netpolgar_avagy_digitalis_irastudo_klub_hirei/vegan-receptblogok-gyujtes

http://netpolgar.network.hu/blog/netpolgar_avagy_digitalis_irastudo_klub_hirei/veganuar-2021-vegeredmenyek-hatasunk-a-vilagra-egyetlen-honap-alatt

Válasz

M Imre üzente 4 hete

Az út, amit haladás helyett meditációra terveztek | 2025-07-28
https://roadster.hu/galeria/374
Eredetileg a Lisszabont Vila Franca de Xirával összekötő gyalogos- és kerékpárút megépítése volt a cél, ám a tervező Topiaris tájépítész stúdió ráérzett, hogy a Tagus folyópartján végigfutó útvonalban jóval több is van.
https://roadster.hu/ut-meditaciohoz-portugalia
___

Elképesztően stílusos szemüvegként születnek újjá a használt biciklibowdenek – Zack Tipton-interjú
Kassai Eszter | 2025-08-27

A Cyklo kollekció különleges szemüvegkeretei új életet adnak a használt biciklibowdeneknek. A fenntarthatóság és a dizájn találkozásából született darabok egyszerre idézik a bringázás életérzését és mutatják meg, hogyan válhat egy elhasználódott alkatrész divatos, praktikus kiegészítővé. Az egyedülálló kollekcióról Zack Tiptonnal beszélgettünk.
https://roadster.hu/kerekparbowden-tipton-szemuveg

Válasz

M Imre üzente 1 hónapja

mégaszándiispártolja (nem csoport reklám)
https://www.facebook.com/groups/1285790441920865/

177766_feb10f889963_s

aaa.jpg

Válasz

M Imre üzente 2 hónapja

Miért ne biciklizzünk sisakban? | Avagy, a sisak hordás kötelezősége az autógyártók gáncsoskodása

... a sisak hordás kötelezősége az autógyártók gáncsoskodása - ezt vezeti le Mikael a dán TedX konferencián. Szórakoztató.

http://autovezetes.network.hu/video/klubvideok/miert_ne_biciklizzunk_sisakban__avagy_a_sisak_hordas_kotelezosege_az_autogyartok_gancsoskodasa

177640_08fb75fb4c17_s

aaa.jpg

Válasz

M Imre üzente 2 hónapja

Jarokelo.hu: Jogász önkénteseket keresünk!

Szeretsz jogi ügyeket kibogozni, megfejteni és eljutni a megoldásig? Szereted a kihívásokat és nem riadsz vissza, ha egy önkormányzat vagy egy kormányhivatal visszadob egy közérdekű bejelentést? Szeretsz társadalmilag hasznos kezdeményezésekben részt venni és segíteni céljaik elérésében?

Akkor csatlakozz a Járókelő csapatához!

Részletek és jelentkezés:

https://jarokelo.hu/blog/jogasz-vegzettsegu-onkenteseket-keres-a-jarokelo-csapata/
___

Mi lesz veled, Járókelő?
Utcarádió (Tilos) | 2025.06.20.

https://tilos.hu/episode/utcaradio/2025/06/20

# a téma ~ 05:25 percnél kezdődik

A Fővárosi Közgyűlés felkérte a Főpolgármestert, hogy vizsgálja meg, milyen módon biztosítható leggyorsabban és leghatékonyabban egy egységes fővárosi szintű, a közterületekre és a főváros által nyújtott közszolgáltatásokra egyaránt kiterjedő hibabejelentő szolgáltatás kialakítása. Ehhez szolgáltatási koncepciótervet is kért, melynek határideje 2025. október 31. A koncepciótervhez fel kell mérni többek között a kerületek mellett a Járókelő Egyesület rendszer működését is. Mit jelenthet ez a Járókelő.hu jövőjére nézve? Elindult-e a párbeszéd a Főváros és az egyesület között? Létezhet hibrid megoldás? A stúdióban Lukács Máté a Járókelő ügyvezetője, koordinátora.

https://jarokelo.hu/

Ajánló:

https://szabadjatek.hu/

Legyél Te is Önkéntes Vízadó!

https://actionnetwork.org/forms/onkentes-vizadas
___

Egyesületünk ügyvezetője, Lukács Máté a Tilos Rádió Utcarádió című műsorának vendége volt a tervezett Budapest 0-24 közterületi hibabejelentő szolgáltatás kapcsán.

Szerinte a lakosság szemében az a hiteles szolgáltatás, amikor a civilek és az önkormányzatok összefognak a közjó megteremtése érdekében.

Szerencsére a két fél itt is jól kiegészíti egymást:
A Fővárosi Önkormányzatnak anyagi erőforrásai vannak, míg a Járókelő civil mivoltából fakadóan olyan eszközrendszert használ, amely:
• megteremti a transzparenciát,
• biztosítja a minőséget,
• ösztönzi a hatékonyságot.

Így maradhat meg az a szemlélet, ami a Járókelő sikerességét eddig is adta.

Egyesületünk várja a Budapest Városháza és a döntéshozók határozott elköteleződését, hogy a leendő szolgáltatásban a civil kontroll valóban megjelenhessen – ahogy az a közgyűlési határozatban és a Klímavédelmi, Közlekedési és Városfejlesztési Bizottság ülésén is elhangzott Szilágyi Anna és Várady Zoltán részéről.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1025423123127661
___

Törődsz a környezeteddel és szeretnél hozzájárulni, hogy a lakóhelyed tisztább, rendezettebb, biztonságosabb és szebb legyen? Akkor csatlakozz a Járókelő csapatához!

http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/onkenteseket-keresunk-a-jarokelo-budapesti-ugykezeloi-csapataba

Válasz

Ugrás a(z) oldalra

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 4 napja a(z) Biciklizés népszerűsítése fórumtémában:

Budapest Városháza: Új, zárt kerékpártárolók Óbudán A ...

M Imre írta 5 napja a(z) Biciklizés népszerűsítése fórumtémában:

2025. szeptember 17. – Autómentes Hétvégét ...

M Imre írta 1 hete a(z) Biciklizés népszerűsítése fórumtémában:

Félvakon a medvesi kerékpáros alagútban Szépkilátás | 2021. ...

M Imre írta 2 hete a(z) Közérdekű fórumtémában:

Ez jár a rendszerben a hivatásukat szolgáló ...

M Imre írta 3 hete a(z) Biciklizés népszerűsítése fórumtémában:

Faltól falig átépítené a főváros a Nagykörutat – megmutatjuk, ...

M Imre írta 3 hete a(z) Biciklizés népszerűsítése fórumtémában:

Miért fontos a fűszerek sorrendje főzés közben? Az ájurvédikus ...

M Imre írta 4 hete a(z) Biciklizés népszerűsítése fórumtémában:

Az út, amit haladás helyett meditációra terveztek | 2025...

M Imre írta 1 hónapja a(z) Biciklizés népszerűsítése fórumtémában:

Forgalmi dugó esetén betörni! http://autovezetes.network....

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu