Szeretettel köszöntelek a Országúti kerékpár közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kertész Péter Márk
Országúti kerékpár vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Országúti kerékpár közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kertész Péter Márk
Országúti kerékpár vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Országúti kerékpár közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kertész Péter Márk
Országúti kerékpár vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Országúti kerékpár közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kertész Péter Márk
Országúti kerékpár vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Ezt a témát M Imre indította 4 hónapja
Szerintetek hogy lehetne népszerűsíteni a biciklizést, s a köz érdekévé tenni hogy bicikliutakat rendesen megoldják Budapesten?
http://kerekpar.network.hu/forumtema/biciklizes-nepszerusitese
Hozzászólások eddig: 11
M Imre üzente 1 hete
Első budapesti kerékpáros szerviz-, információs és találkozópont átadása
2013.10.31.
Helyszín: Vérmező
Ismertető:
Svédország Nagykövetsége, a Svéd Kereskedelmi Kirendeltség, Budapest Főváros Önkormányzata, valamint az együttműködő svéd vállalatok képviselői szeretettel meghívják Önt az első budapesti kerékpáros szerviz-, információs és találkozópont átadására
2013. október 31-én, csütörtökön, 10 órakor a Vérmező északi sarkánál
A kerékpáros szerviz-, információs és találkozópontot Karin Olofsdotter, Svédország magyarországi nagykövete és dr. Szeneczey Balázs városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes adja át.
http://autovezetes.network.hu/kepek/z__bkk_bkv_kepek/elso_budapesti_kerekparos_szerviz_informacios_es_talalkozopont_atadasa_20131031_vermezo_01
http://autovezetes.network.hu/kepek/z__bkk_bkv_kepek/elso_budapesti_kerekparos_szerviz_informacios_es_talalkozopont_atadasa_20131031_vermezo_02
http://autovezetes.network.hu/kepek/z__bkk_bkv_kepek/elso_budapesti_kerekparos_szerviz_informacios_es_talalkozopont_atadasa_20131031_vermezo_03
M Imre üzente 2 hete
Milyen legyen a Nagykörút? November végéig szavazhat | 2024. október 25.
Fejlesztené a budapesti Nagykörút Nyugati pályaudvar és a Boráros tér közötti részét a BKK.
https://bkk.hu/hirek/2024/10/milyen-legyen-a-nagykorut-tarsadalmi-egyeztetes-indul-a-korut-megujitasarol.13384/
De hogy miként, hogyan, arról társadalmi egyeztetés indítanak. A projekt legfőbb célja, hogy egy élvezhetőbb, zöldebb és biztonságosabb útvonal jöjjön létre, amely a budapestiek igényeit és elvárásait helyezi előtérbe, nem pedig a városon csak áthaladó autóforgalom kiszolgálását. Ez biztonságos kerékpársávokat, a gyalogosok elsőbbségét biztosító fejlesztéseket, valamint a zöldebb és felújított közterületeket jelent. A projekt részleteit a BKK oldalán lehet megismerni.
https://bkk.hu/fejlesztesek/kiemelt-fejlesztesek/megujul-a-nagykorut/
A Nagykörút fejlesztése kapcsán az egyik legnagyobb lépés, a rendelkezésre álló közterület újraosztása volt, ami a kerékpársávok kijelölésével már 2020-ban megtörtént. Most a meglévő infrastruktúra fejlesztésére kerülhet sor, így
-- az egyes közlekedők rendelkezésére álló tér és kapacitás nem változna a jelenlegi állapotokhoz képest.
A projekt keretén belül rendezhetik a parkolási és rakodási viszonyokat, kényelmesebbé és biztonságosabbá válhat a gyalogos és kerékpáros közlekedés. A fejlesztésnek köszönhetően fizikailag elválasztott, kétoldali, irányhelyes kerékpársávokat hoznak létre, emellett járdaszintre emelik a mellékutcák torkolatát.
A kérdőívet november 31-ig lehet kitölteni itt,
https://bkk.hu/dontsunk-kozosen/tarsadalmi-egyeztetes-a-nagykoruti-bringasztrada-tervezeserol.13381/
de utcafórumokat is tartanak:
-- október 28-án, hétfőn 15:30–17:30 az Oktogonnál;
-- október 30-án, szerdán 15:30–17:30 a Blaha Lujza téren;
-- november 5-én, kedden 15:30–17:30 a Harminckettesek terén;
-- november 7-én, csütörtökön 15:30–17:30 a Corvin-negyednél.
https://telex.hu/belfold/2024/10/25/nagykorut-bkk-tarsadalmi-egyeztetes
___
Kürti Gábor: Biciklisávot a Nagykörútra - kevesebb parkolóhely "riport"
http://autovezetes.network.hu/video/napi_hir/kurti_gabor_biciklisavot_a_nagykorutra__kevesebb_parkolohely_riport
M Imre üzente 1 hónapja
Országos Erdészeti Egyesület: Hatalmas nagy versenyben a Bakonyerdő Zrt. kezelésében álló, Farkasgyepű-Bakonybél között húzódó útszakasz nyerte a 2024-es Év Erdei Kerékpárútja Versenyt! Gratulálunk! Fantasztikus volt az aktivitás, amivel bejuttattátok! Itt szeretnénk gratulálni a második helyezett Tormafölde-Kiscsehi útvonalnak is, ami nagyon minimális szavazattal maradt csak le! Gratulálunk a többi jelöltnek is! Sorsolással és további részletekkel még jövünk!
https://www.facebook.com/photo/?fbid=556164153739488&set=pcb.556167027072534
___
Bakonyerdő Zrt: Köszönjük Nektek a sok támogatást, szavazatot, összefogást!
A bakonyi Farkasgyepű-Bakonybél útvonal lett az Év Erdei Kerékpárútja verseny nyertese.
Gratulálunk minden résztvevőnek! Köszönjük és gratulálunk a 2. helyezéshez a ZALAERDŐ Zrt.-nek.<3
Csodaszép az őszi erdő, akár a Bakonyban, Zalában vagy a Pilisben, érdemes kipróbálni mindegyik útvonalat a jelöltek közül!
https://www.facebook.com/bakonyerdo/posts/pfbid02qUW7rFPMvz8LYzkhgVz9T7N2GLbGj7sacHbowYH5T6LQLzmpHZ1f3bP6Je4ke787l
M Imre üzente 1 hónapja
Balogh Samu: Párizs és a biciklik
Az olimpia végeztével tematikus posztokban mutatom be, milyen is ma Párizs. Ma a bicikliutak jönnek.
Párizsban az elmúlt években a főpolgármester, Anne Hidalgo soha nem látott mértékben bővítette a kerékpáros infrastruktúrát. Charlotte Guth, a párizsi biciklis fejlesztések vezetője segített megismerni a fejlesztések hátterét.
1) Egy régi, de nagyon népszerű bicikliút látható az első képen a Canal de l'Ourcq mentén (igen, továbbra is a Canal Saint-Martin folytatásán vagyunk). A képen két bringamegosztó, baloldalon a párizsi bubi (Vélib), jobbon a Dott elektromos bringája látható. Hamarosan Budapesten is ki lehet próbálni az elektromos közbringázást, hiszen a Bubi 3.0 elhozza az e-bicikliket is.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=919125303566576&set=pcb.919158003563306
2) Így néz ki bringás szempontból, ha Párizsban alapjaitól újragondolnak egy 2x3 sávos, plusz mindkét oldalon szervízutas sugárutat. Ez a Rue de la Chapelle, ahol irányonként 1 sima és 1 buszsáv maradt, minden mást vittek az új fasorok, a szélesebb járdák és az elképesztő széles bicikliút. Ja, a túloldalon is van egy fele ilyen széles, egyirányú bringaút.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=919125330233240&set=pcb.919158003563306
3) Ugyanott vagyunk, csak egy belsőbb szakaszon: így folytatódik az előbb látott bicikliút. Bár itthon is felmerült, hogy párizsi mintára inkább egyoldali, két irányú bicikliutakat kellene építeni, ezt egyértelműen kényszermegoldásként kezelik a párizsiak, ha lehet, kerülik az alkalmazását. Általában akkor jön elő, ha a városvezetés csak kevesebb autós sáv megszüntetésébe megy bele. És miért kerülik? Mert a gyalogosok számára megnehezíti a keresztirányú közlekedést: egyrészt nem számítanak mindkét irányra, másrészt valamelyik irányból szinte mindig fognak érkezni, így nehezebb átkelni az ilyen utakon.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=919125403566566&set=pcb.919158003563306
4) Párizsban nagyon fontosnak tartják a fizikai elválasztást, védettség nélkül nem is érdemes új sávokat kialakítani. Ez lehet akár csak egy kőszegély is, ami egyértelműen jelzi, hogy meddig tart az autósok területe.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=919125243566582&set=pcb.919158003563306
5) A jól ismert pollerek! Igen, Párizsban is használják az Üllői útról ismert rugalmas pollereket, de alapvetően inkább átmeneti megoldásként. Hasonlóan ehhez, az uniós forrásokból készülő bringasztrádákon már épített elválasztással számolunk.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=919125273566579&set=pcb.919158003563306
___
Karácsony Gergely kabinetfőnöke, Balogh Samu pénteken bejelentette, távozik a pozíciójából | 2024. 09. 28.
https://24.hu/belfold/2024/09/28/balogh-samu-tavozas-okai-kanyarok-karacsony-gergely/
M Imre üzente 1 hónapja
A Dózsán bringasáv épül a Városligetnél,
https://www.facebook.com/photo?fbid=10235023465230633&set=pcb.3841595329420029
és segítő önkénteseket is várnak...
-\\-
100 rendezőt keresünk a Critical Mass 20-ra!
Idén 20 éve volt az első Critical Mass Magyarországon, ezt pedig egy közös tekeréssel fogjuk megünnepelni szeptember 22-én vasárnap. A feladat egyszerű, a Kosztolányi Dezső téri kiindulóponttól mindenki a maga választotta útvonalon, de a KRESZ-t betartva, szabályosan közlekedve jut majd el a Hősök terére. A rendezők pedig a legvalószínűbb útvonalak csomópontjaiban ügyelnek a rendre és osztják a pacsikat
Mivel itt most nem lesz zárt útvonal és rendőri biztosítás, Rutinos Róka Rendezőket (ún. 3R) keresünk! Ha voltatok már I bike Budapest rendezők az elmúlt években, kérlek jelentkezzetek most a Critical Mass 20-ra is!
Rendezői jelentkezés itt:
https://forms.gle/sL3KVJpGAwN9KRxC8
Az eseményről bővebben itt:
https://fb.me/e/29fIbIchB
És persze gyertek tekerni szeptember 22-én, legyünk sokan!
A tekerés után pedig a Valyo Viaduktban filmezéssel, beszélgetéssel, versenyekkel és játékokkal várunk titeket 18.00 órától
___
20 éve, 2004. szeptember 22-én, a nemzetközi Autómentes Napon szervezték meg az első Critical Mass-t az akkori bringás futárok és civilek. Nem felejtettük el a '90-es és 2000-es évek pionírjait, de a 2004-es felvonulás akkorát robbant, hogy Budapest ma is zajló átalakulását eredményezte.
A CM 20. születésnapjának alkalmából a múltat megidéző klasszikus VÁROSI BRINGÁZÁST szervezünk! A kritikus tömeg már hétköznap is ott van az utakon, több tízezrek tekernek munkába, suliba, boltba vagy ügyet intézni, mert a kerékpár szabadságot ad a közlekedésben, egészséges, olcsó és tiszta.
Bringázz és ünnepelj velünk: 2024. szeptember 22-én 20 ÉVES A CRITICAL MASS!
-- GYÜLEKEZŐ: 15:30-tól a Feneketlen-tónál a Budai Parkszínpad előtti téren
-- INDULÁS: 16:00 körül
-- BRINGAEMELÉS: 17:00 körül a Hősök terén
NEM FELVONULÁS, KÖZLEKEDÉS!
Ahogy a 2009 és 2011 közötti Autómentes Napokon, és 2019-ben a 15 éves évfordulón, úgy most is rendőri felvezetés nélkül, *nem* lezárt útvonalon tekerünk.
Te választod ki az útvonalad, menjünk minél több irányban! A szabályok mindenkire vonatkoznak! Ne biciklizz a járdán, és mindenhol legfeljebb a külső sávot foglaljuk el.
Kérjük figyelj erre és szólj másoknak is!
https://www.facebook.com/events/1173712810607746/
M Imre üzente 2 hónapja
10 lelkes önkéntesre van szükségünk Budapesten a jövő héten fél-fél órára! Hétfőn indul a Bringázz a munkába! őszi kihívása, és ennek hírét szeretnénk eljuttatni minél több bringáshoz. Ennek több módját is kitaláltuk, lesz plakátozás, matricázás, és bringás reggeli (szeptember 17!), amiben pedig most a ti segítségeteket kérem, az szórólaposztás Budapest forgalmas csomópontjaiban.
A feladat egyszerű, csak ki kell állni az alábbi helyszínekre fél órára a piros lámpához, és az ott megálló biciklisek kezébe nyomni egy BAM-os szórólapot. Egyúttal meghívhatjátok őket a legközelebbi bringás reggelire is. Hálás feladat, a tavaszi bringás reggeli előtt csináltunk egy hasonló kitelepülést, és a többség nagyon pozitívan fogadta a megszólítást.
Kérlek ha ráértek fél órára az alábbi időpontok valamelyikén, jelentkezzetek ezen a jelentkezési lapon!
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfC-0g_nThBJpXmLgGyfEItFtgi0UnNqzBnqYuYfGYBzTYy_g/viewform
• Szeptember 10. kedd 17.30-18.00 - Gellért tér
• Szeptember 10. kedd 17.30-18.00 - Dráva utca-Népfürdő utca sarka
• Szeptember 11. szerda 17.30-18.00 - Margit híd, budai hídfő
• Szeptember 11. szerda 17.30-18.00 - Városliget-Ajtósi Dürer sor
• Szeptember 13. péntek 17.30-18.00 - Deák tér
Az őszi kihívásról pedig itt találtok több infót, nevezzetek a munkahelyi csapatotokkal és gyűjtsétek a pontokat az értékes nyereményekért!
https://www.bringazzamunkaba.hu/esemeny/oszi-kihivas-bringazzunk-a-munkaba/
M Imre üzente 3 hónapja
Hullámvasút és krúzolás a Dráva mentén | 2024. júl. 16.
A Dráva olasz-osztrák része után megnéztük, milyen nyáron a szlovén-horvát szakasz a magyar határig. Látványos. Küzdős. Napos. Bulis. Gurulj velünk 200 kilométert Lavamündtől Őrtilosig!
https://www.youtube.com/watch?v=M2mggzNnXik
Ha több információra van szükséged a bringatúráról, ebben a Telex cikkben megtalálod a leírást:
https://telex.hu/szepkilatas/2024/07/18/drava-bike-drava-kerekparut-kerekpartura-szlovenia-horvatorszag-maribor-ptuj
M Imre üzente 3 hónapja
Csoda Párizsban! Gratulálunk, Attila! | 2024
https://www.facebook.com/photo/?fbid=1020792016713358&set=a.528547175937847
___
Feltartható, vagy fenntartható? - Bringás Brigantik vLog 2024 ep. 10.
Bringás Brigantik | Premier dátuma: 2024. aug. 1.
Évente egyszer körbetekeri néhány tízezer ember Budapestet, aztán a feje fölé tartja a kerékpárját. A mégoly szimbolikus gesztus ma már kevés ahhoz, hogy az unokáink is biciklizhessenek alufólia sisak nélkül a sivatagi napon. Tehetünk valamit, hogy ne így legyen, vagy bízzunk benne: elég lapos ahhoz a Föld, hogy ilyesmi történjen velünk. Erről beszél nekünk az asztrofizikus-mestertanár, a biológus, a közgazdász és a Sziget Fesztivál fenntarthatósági menedzsere. No meg azért, hogy miért érdemes biciklizni. Például egy Sziget VIP kempingjegyért. :-)
https://www.youtube.com/watch?v=RHpQjtLgk2w
___
BUBI, or not BUBI? - Bringás Brigantik vLog 2024 ep. 9.
Bringás Brigantik | 2024. júl. 18.
A kerékpározás kapcsán rengeteg szenvedélyes embert ismertünk meg: versenyzőket, szerelőket, bringaépítőket, mozgalmárokat és szimplán csak lelkes bringázókat. Zombor kicsit kilóg a sorból: az ő szenvedélye a kutatás. Közel egymillió soros Excel táblázatokból, kérdőívek elemzéséből következtet kerékpáros szokásainkra. Azokonn belül is a budapesti közbringa rendszer, a BUBI használatával kapcsolatos tendenciák érdeklik leginkább: immár évek óta készít társaival együtt kutatásokat a BKK számára. Epizódunkban ezeket az adatokat fordítja le nekünk közérthető nyelvre és olyan eredményeket prezentál, amelyek elgondolkodtatóak a hétköznapi bringások számára is. A címben feltett kérdés pedig nem kérdés: egyértelműen: BUBI! Sőt várjuk a BUBI 3.0-át!
https://www.youtube.com/watch?v=fIMCg7khkUE
M Imre üzente 3 hónapja
Amikor megtudod, hogy a Titanic 10.000 bontatlan borospalackkal együtt süllyedt el
http://autovezetes.network.hu/kepek/nevessunk/amikor_megtudod_hogy_a_titanic_10000_bontatlan_borospalackkal_egyutt_sullyedt_el
M Imre üzente 3 hónapja
Idén 20 éves a CRITICAL MASS <3 | szeptember 22.
https://www.facebook.com/share/DmumTvxLDdexje6d/
M Imre írta 1 hete a(z) Az élet autó nélkül fórumtémában:
Már üzemelnek az új budapesti traffipaxok | 2024.09.30. Az ...
M Imre írta 1 hete a(z) Biciklizés népszerűsítése fórumtémában:
Első budapesti kerékpáros szerviz-, információs és ...
M Imre írta 2 hete a(z) Biciklizés népszerűsítése fórumtémában:
Milyen legyen a Nagykörút? November végéig szavazhat | ...
M Imre írta 4 hete a(z) Az élet autó nélkül fórumtémában:
A mai helyzet viszont tarthatatlan. Azok is a főútvonalra ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Új hozzászólás