Szeretettel köszöntelek a Országúti kerékpár közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kertész Péter Márk
Országúti kerékpár vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Országúti kerékpár közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kertész Péter Márk
Országúti kerékpár vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Országúti kerékpár közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kertész Péter Márk
Országúti kerékpár vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Országúti kerékpár közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kertész Péter Márk
Országúti kerékpár vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Nemrég megírtam, mit kell tennünk a paripánk tisztasága és a fékek lekezelése érdekében, most ugorjunka gumikra. Több függ tőlük, mint hinnétek!
Nemrég átvettem szerelőtől a felőjított bringámat, beletolt ipari pumpával jó sok levegőt, aztán miután felültem rá, éreztem, hogy mintha minden kerékfordulatnál egy kis dombon haladnék át. Hamar meglett a hiba: a külső gumiköpeny egy helyen megpróbált kimászni a helyéről! Első tanulság: télen nem tárolunk biciklit leeresztett kerekekkel, mert így járhatunk: megfárad, betörik a gumi.
De nem csak ezzel lehet baj, sőt, ezt elég könnyen ki lehet ugye kerülni. A mintázat viszont óhatatlanul elkopik egy idő után. Ha már nagyon kopott, kikandikál helyenként a belső szövet vagy csúnya vágásokat, repedéseket találunk (mindig azt mondtam, ezek a bringa öregfoltjai, hehe), akkor feltétlen cseréljük újra, különben előbb-utóbb tutira defektünk lesz.
A felni állapotát is ellenőrizzük kötelező jelleggel: egy hibátlan felni pereme sértetlen, nincs benne nyolcas, nem tojás az alakja. Ha mégis igen, akkor a küllőket a "puklinál" rövidítsük meg. Ezt úgy tehetjük meg, hogy a küllők felni felöli végén egy lemezkulccsal tekerünk néhányat a küllőn található anyán. Ezzel az anya a kerék közepéhez közelebb húzza a felnit. Minden csavarás után ellenőrizzük, hogy jó úton járunk-e, ha kell, azonnal korrigáljunk. Ha a felniben nyolcas van, (magyarán forgás közben jobbra-balra kacsázik, gyakran még a fékpofákhoz is hozzáér) a kereket forgatva figyeljük meg, hogy hol tér ki oldalra. Ha valahol például jobbra tér ki a felni az ideálistól, akkor ott azokat a küllőket kell picit meghúzni, amik az agy bal oldalához kapcsolódnak és azokon kell engedni, amik az agy jobb oldalára futnak be.
Ehhez a művelethez türelem és nagy pontosság kell, minden félfordulatnyi húzás vagy lazítás számít, így ezt érdemes legtöbbször szakira bízni.
Hamarosan folytatom a lánccal és fogskerekekkel! ;)
|
|
M Imre írta 3 hete a(z) Az élet autó nélkül fórumtémában:
Már üzemelnek az új budapesti traffipaxok | 2024.09.30. Az ...
M Imre írta 3 hete a(z) Biciklizés népszerűsítése fórumtémában:
Első budapesti kerékpáros szerviz-, információs és ...
M Imre írta 3 hete a(z) Biciklizés népszerűsítése fórumtémában:
Milyen legyen a Nagykörút? November végéig szavazhat | ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Tavaszi bicikli karbantartás 3. - Lánc, váltó, fogaskerekek
Magyar siker: ötezer kilométer tizenegy nap alatt
Toljuk-e a Margit hídon?
Már a hokisok is balatoni kerékpártúrával készülnek!