Kerékpár: Tavaszi bicikli karbantartás 1. - mosástól a fékekig

Szeretettel köszöntelek a Országúti kerékpár közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 857 fő
  • Képek - 278 db
  • Videók - 77 db
  • Blogbejegyzések - 40 db
  • Fórumtémák - 18 db
  • Linkek - 325 db

Üdvözlettel,
Kertész Péter Márk
Országúti kerékpár vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Országúti kerékpár közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 857 fő
  • Képek - 278 db
  • Videók - 77 db
  • Blogbejegyzések - 40 db
  • Fórumtémák - 18 db
  • Linkek - 325 db

Üdvözlettel,
Kertész Péter Márk
Országúti kerékpár vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Országúti kerékpár közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 857 fő
  • Képek - 278 db
  • Videók - 77 db
  • Blogbejegyzések - 40 db
  • Fórumtémák - 18 db
  • Linkek - 325 db

Üdvözlettel,
Kertész Péter Márk
Országúti kerékpár vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Országúti kerékpár közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 857 fő
  • Képek - 278 db
  • Videók - 77 db
  • Blogbejegyzések - 40 db
  • Fórumtémák - 18 db
  • Linkek - 325 db

Üdvözlettel,
Kertész Péter Márk
Országúti kerékpár vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

network.hu

 Ugye nem akarjuk, hogy akkor derüljön ki, hogy a paripánkkal gondok vannak, amikor először kitoljuk, hogy felüljünk rá? Itt van pár tanács. Aztán Ti is megírhatnátok a sajátjaitokat.

Legjobb, ha a bicikli tavaszi karbantartását egy kiadós mosással kezdjük. Általában elég mosószeres ronggyal áttörölni a gépet mindenütt, de ha mondjuk legutoljára mocskos-sáros terepen jártunk, akkor slagot is érdemes lehet a kezünkbe keríteni. Ilyenkor fontos, hogy a vízsugárral kerüljük a csapágyak és - ha vannak - teleszkópok környékét, beázhatnak ugyanis.

 

A zegzugos részek eléréséhez vessünk be keféket és szivacsot, és előre figyelmeztetek mindenkit, hogy a küllőkhöz és villákhoz gyakran kitartóan kell hozzáállni, és jó sokáig dörzsölni őket, hogy totál tiszták legyenek. A mosást követően száraz ronggyal töröljük szárazra a drótszamarat.

 

network.hu

 

Jobb nem feledni, hogy ekkor még ugye csak a tisztítást tudtuk le, a dolgok lényegi része most jön, kezdve a fékek karbantartásával. Ha peremfékes a bringánk, akasszuk ki a fékbowdent a féktestnél (fékkengyelnek is hívják), és húzzuk ki a bowdenházból. A bowdent alaposan töröljük át egy ronggyal, hiszen a mosáskor oda is juthatott nedvesség, majd vékonyan kenjük be műszerolajjal, és fűzzük vissza a bowdenházba.

 

 

A fékpofákat egy imbuszcsavar kicsavarása után tudjuk ellenőrizni. Ha már abszolút simára koptak, akkor feltétlenül cseréljük őket! Egyes típusoknál a fékpofáknak a súrlódó betéte külön is cserélhető. A fékpofák visszahelyezése után úgy állítsuk be őket, hogy behúzott állapotban teljes felületükkel felfeküdjenek a felnire. Az sem elhanyagolandó ám, hogy fékezéskor egyszerre érjék el a felnit, különben nem fognak majd rendesen, és a fékezés érzése amolyan "nyúlós" lesz. Ezt úgy érhetjük el, vagyis úgy helyes a beállítás, hogy a fékek oldalán az előfeszítő-rugókat megfelelően feszítjük meg a hozzátartozó csavarral. Ezek a rugók felelnek azért, hogy a féktestek fékezés után újra eltávolodjanak a felnitől.

 

 

network.hu

 

Ha a fékpofák már jól vannak beállítva, akkor ellenőrizzük, hogy a fékbowden hossza megfelelő-e. Fontos hogy a fékkarokat ne lehessen a kormányig behúzni, különben nem lehet majd kellő erővel fékezni. A bowden hosszát a féktest tetejénél tudjuk változtatni, ahol egy anya fogja hozzá a bowdent a féktesthez. Ha csak finom állításra van szükség, akkor a fékkaroknál lehet a bowdenház hosszát állítani.

Első körben ennyi, a következő felvonásnál a gumikról és a hajtás, váltók karbantartásáról írok pár szót.

Címkék: biciklitúra bringa karbantartás kerékpár kerékpártúra szerelés túra

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Major Krisztián üzente 14 éve

Én is jobb szeretem magam tisztítani, szerelni, legalábbis ameddig a tudásom engedi.

Válasz

Kántor Aranka üzente 14 éve

Nagyon jó dolog, de én elviszem inkább a szerelőműhelybe, és ott átnézetem, de a tisztítást azt magam végzem el! Ugyanis a kerékpárszerelő a rokonságból került ki. Szerencsés vagyok!

Válasz

Major Krisztián üzente 14 éve

Hasznos cikk, köszi!

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 3 hete a(z) Az élet autó nélkül fórumtémában:

Már üzemelnek az új budapesti traffipaxok | 2024.09.30. Az ...

M Imre írta 3 hete a(z) Biciklizés népszerűsítése fórumtémában:

Első budapesti kerékpáros szerviz-, információs és ...

M Imre írta 3 hete a(z) Biciklizés népszerűsítése fórumtémában:

Milyen legyen a Nagykörút? November végéig szavazhat | ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu