Kerékpár: Biciklielődök

Szeretettel köszöntelek a Országúti kerékpár közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 857 fő
  • Képek - 278 db
  • Videók - 77 db
  • Blogbejegyzések - 40 db
  • Fórumtémák - 17 db
  • Linkek - 325 db

Üdvözlettel,
Kertész Péter Márk
Országúti kerékpár vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Országúti kerékpár közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 857 fő
  • Képek - 278 db
  • Videók - 77 db
  • Blogbejegyzések - 40 db
  • Fórumtémák - 17 db
  • Linkek - 325 db

Üdvözlettel,
Kertész Péter Márk
Országúti kerékpár vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Országúti kerékpár közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 857 fő
  • Képek - 278 db
  • Videók - 77 db
  • Blogbejegyzések - 40 db
  • Fórumtémák - 17 db
  • Linkek - 325 db

Üdvözlettel,
Kertész Péter Márk
Országúti kerékpár vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Országúti kerékpár közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 857 fő
  • Képek - 278 db
  • Videók - 77 db
  • Blogbejegyzések - 40 db
  • Fórumtémák - 17 db
  • Linkek - 325 db

Üdvözlettel,
Kertész Péter Márk
Országúti kerékpár vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

network.hu

A világ első, nem túl praktikus  biciklikezdeményei után a máig is legismertebb kerékpárelődöt Pierre Michaux, a párizsi baba- és lovaskocsikészítő szerelte össze, ez nem más volt, mint a velocipéd.

Első kereke hatalmas volt, a hátsó pedig rendkívül kicsi. Felülni és megmaradni rajta sem volt egyszerű feladat. Ennek ellenére ezt már tömegesen gyártották, 1870-re világszerte elterjedt közlekedési - és sporteszközzé vált.


A kerékpár első kereke ekkoriban tehát mind nagyobb és nagyobb lett, mégpedig a kerekek fordulatszámának növelése végett. Így ugye nagyobb távolságokat nagyobb sebességgel tudtak megtenni. Angliában a vicces "penny-farthing" nevet kapta, mert olyan volt, mint egy egymás mellé állított penny (a nagyobb kerék), és egy kisebb fitying (farthing).

A velocipédnek egyenes kománya volt, fa abroncsa, fa küllői.


network.hu

Közben a hatalmas első kerék kiküszöbölése céljából készítettek egy hátsó-kerék meghajtású kerékpárt is, ez fogaskerékkel és lánccal üzemelt. John Kemp Starley alkotta meg az első bringát 1885-ben azonos méretű kerekekkel, ez a mai bicaj prototípusa. Volt már nyerge, kormánymarkolata, logikusan felszerelt pedáljai, használata pedig biztonságos, kényelmes lett.

Címkék: bicikli bicycle kerékpár kerékpártúra

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

[Törölt felhasználó] üzente 13 éve

hát nem semmi ember legyen a talpán aki kipróbálja,de biztos volt rá kereslet ha gyártották.

Válasz

konta kriszta üzente 13 éve

Elképzelem, hogy mi lett volna, ha egyre nagyobb lett volna az az első kerék, hol tartanánk most ... :)

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 2 hete a(z) Az élet autó nélkül fórumtémában:

Halász Áron \ Lyon (Franciaország).: Majd...

M Imre írta 2 hete a(z) Az élet autó nélkül fórumtémában:

Védjük meg Budapestet! Szavazz a Budapesti ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu