Szeretettel köszöntelek a Országúti kerékpár közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kertész Péter Márk
Országúti kerékpár vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Országúti kerékpár közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kertész Péter Márk
Országúti kerékpár vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Országúti kerékpár közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kertész Péter Márk
Országúti kerékpár vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Országúti kerékpár közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kertész Péter Márk
Országúti kerékpár vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A világ első, nem túl praktikus biciklikezdeményei után a máig is legismertebb kerékpárelődöt Pierre Michaux, a párizsi baba- és lovaskocsikészítő szerelte össze, ez nem más volt, mint a velocipéd.
Első kereke hatalmas volt, a hátsó pedig rendkívül kicsi. Felülni és megmaradni rajta sem volt egyszerű feladat. Ennek ellenére ezt már tömegesen gyártották, 1870-re világszerte elterjedt közlekedési - és sporteszközzé vált.
A kerékpár első kereke ekkoriban tehát mind nagyobb és nagyobb lett, mégpedig a kerekek fordulatszámának növelése végett. Így ugye nagyobb távolságokat nagyobb sebességgel tudtak megtenni. Angliában a vicces "penny-farthing" nevet kapta, mert olyan volt, mint egy egymás mellé állított penny (a nagyobb kerék), és egy kisebb fitying (farthing).
A velocipédnek egyenes kománya volt, fa abroncsa, fa küllői.
|
|
M Imre írta 5 napja a(z) Biciklizés népszerűsítése fórumtémában:
Félvakon a medvesi kerékpáros alagútban Szépkilátás | 2021. ...
M Imre írta 2 hete a(z) Biciklizés népszerűsítése fórumtémában:
Faltól falig átépítené a főváros a Nagykörutat – megmutatjuk, ...
M Imre írta 2 hete a(z) Biciklizés népszerűsítése fórumtémában:
Miért fontos a fűszerek sorrendje főzés közben? Az ájurvédikus ...
M Imre írta 3 hete a(z) Biciklizés népszerűsítése fórumtémában:
Az út, amit haladás helyett meditációra terveztek | 2025...
M Imre írta 3 hete a(z) Biciklizés népszerűsítése fórumtémában:
Forgalmi dugó esetén betörni! http://autovezetes.network....
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Tour de Balaton - szombaton indul a magyar tengert megkerülő kerékpártúra!
Már a hokisok is balatoni kerékpártúrával készülnek!
Kerékpártúra útvonalak: Szentendrei sziget
Magyar siker: ötezer kilométer tizenegy nap alatt