Kerékpár Blog: 2010. március

Szeretettel köszöntelek a Országúti kerékpár közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 858 fő
  • Képek - 278 db
  • Videók - 77 db
  • Blogbejegyzések - 40 db
  • Fórumtémák - 19 db
  • Linkek - 325 db

Üdvözlettel,
Kertész Péter Márk
Országúti kerékpár vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Országúti kerékpár közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 858 fő
  • Képek - 278 db
  • Videók - 77 db
  • Blogbejegyzések - 40 db
  • Fórumtémák - 19 db
  • Linkek - 325 db

Üdvözlettel,
Kertész Péter Márk
Országúti kerékpár vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Országúti kerékpár közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 858 fő
  • Képek - 278 db
  • Videók - 77 db
  • Blogbejegyzések - 40 db
  • Fórumtémák - 19 db
  • Linkek - 325 db

Üdvözlettel,
Kertész Péter Márk
Országúti kerékpár vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Országúti kerékpár közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 858 fő
  • Képek - 278 db
  • Videók - 77 db
  • Blogbejegyzések - 40 db
  • Fórumtémák - 19 db
  • Linkek - 325 db

Üdvözlettel,
Kertész Péter Márk
Országúti kerékpár vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

probike hírei - 2010. március

A következő túrához térképre is szüksége lesz annak, aki teljesíteni akarja, mert földutakat is érint. Ezzel együtt viszont remek élmény, ne sajnáljatok nekiugrani! :)

network.hu

 
Szóval a Szentendrére eljutás legegyszerűbb módja a Batthyányi térről induló HÉV, amin ugye kényelmesen lehet szállítani bringát is (nagyjából egy vonaljegy árának megfelelő összegért, ha jól emlékszem, a felszállás helyét biciklis szimbólum jelzi). Cirka 45 perc alatt el lehet jutni a Dunakanyar nevezetes, baráti miliővel rendelkező kisvárosába.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 9 hónapja

Beregi kör, az év kerékpárútja

A Beregi kör, az év kerékpárútja hossza 73 Km. Az útvonal szintemelkedése 180 m, szintideje 4 Óra, nehézsége Könnyű. Az útvonal Magyarország területén található.

2024-ben a Beregi kört választották az Év Kerékpárútjának, ami kellően felkeltett az érdeklődésünket, hogy leutazzunk hazánk Észak-keleti csücskébe és kipróbáljuk ezt a kerékpárutat.. Mi Vásárosnaményből, a Beregi Múzeumtól indultunk. Parkolni is lehet a közelben, amikor ott jártunk nem kellett fizetni érte. A GPS track letölthető.

Az útvonal

A múzeumtól indulva rögtön a Krasznán átívelő hídon kell áthaladnunk, majd egyből követjük a Tiszát a töltésen. A teljes kör szinte végig az aszfaltos töltésen vezet és a 32-es kerékpárút az alapja. Ez az útvonal jól ki van táblázva, viszont a Beregi kör ennél több, hiszen több helyen is kivezet a helyi nevezetességekhez. Ilyen például a Tákosi, Csarodai és a Márokpapi középkori református templomok illetve a 154 méteres magasságával a “nagy” jelzőt is kiérdemlő Tarpai-hegy. Mi júliusban - egy esős tavasz után-, bringáztunk itt és be kell vallanom, hogy sokkal szebb volt a környék, mint vártam. A földeket réti virágok színezték be, az állatvilág változatos és az éhes vándort a vadszilva fák tartották életben. A Tarpai-hegyről még a Kárpátok bérceiben is gyönyörködhettünk.
https://www.mozgasvilag.hu/kerekpar/turautak/beregi-kor--az-ev-kerekparutja
___

Az év kerékpárútja - hogyan működik? | 2024/06/20

Idén ítélték oda 5. alkalommal az "Év Kerékpárútja" címet, mely évről-évre egyre népszerűbb pályázat, egyre több pályázóval és szavazóval. Szóval kíváncsiak lettünk, miként, hogyan lehet ezen díj egy útvonalé, és ki lett 2024-ben a győztes.

Pályázni és szavazni

Az "Év Kerékpárútja" pályázat a KTE Közlekedésbiztonsági Tagozata, az Aktív Magyarország, az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ, a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. és a Magyar Kerékpárosklub közös kiírása, mely a Közlekedési Kultúra Napjához kapcsolódva kerül kihirdetésre évről évre.

A különleges napot a Közlekedéstudományi Egyesület szervezi 2015 óta, az Építési és Közlekedési Minisztérium támogatásával, melynek célja a biztonságos és kulturált közlekedésre való figyelem felhívás. Ezen kezdeményezés része immáron 5 éve a legjobb kerékpáros út kiválasztása is.

A díjat és egyben a címet olyan útvonal nyerheti el, amely elég izgalmas, hogy a két keréken kalandozó közönség a bakancslistájára tűzze – legyen ez egy épített örökség vagy természeti csoda miatt. Az élvezetes tekeréshez természetesen fontos, hogy az útvonal jó minőségű és biztonságos legyen. A pályázatra érkező ajánlásokból a legjobbakat kiválogatják, majd a nagyközönség elé tárva a felhasználók maguk szavazhatják meg a legjobb útvonalat.
https://www.mozgasvilag.hu/kerekpar/hirek/az-ev-kerekparutja-de-hogyan

Korábbi nyertesek

-- 2020-ban a Tatabánya és Tata közötti útszakasz lett a nyertes. Ezt a könnyű, rövid útvonalat mi is bejártuk, erről készítettünk egy videót is.

https://www.youtube.com/watch?v=rkazmo_j8AQ&t=7s

Az útvonalleírás letölthető gps trackkel pedig itt.

https://www.mozgasvilag.hu/kerekpar/turautak/tatabanya-tata-kerekparral--az-altal-er-menti-kerekparuton

-- 2021-ben a Poroszló és Tiszafüred közötti kerékpáros hidakon vezető vonal lett első helyezett. Bár ezt nem jártuk be, de van egy remek videónk a teljes Tisza-tavi körről

https://youtu.be/gcOSmIPn8zs

és egy leírásunk térképpel..

https://www.mozgasvilag.hu/tisza-to-kerekparut-terkep

-- 2022-es győztes a Deseda-tavat megkerülő kerékpárút.

2023-ban a Békéscsaba körül futó Wenckheim kerékpárút volt a közönség kedvence. A tavalyi állapotok alapján Para kolléga, - aki bebringázta az útvonalat-, azt javasolta, hogy készülék nélkül ne induljunk el, mert a nem tökéletes táblázás miatt nehézkes a navigáció. Ezért biztos örültök, hogy megosszuk veletek. A teljes útvonal itt található.

https://www.mozgasvilag.hu/kerekpar/turautak/az-ev-kerekparutja-2023---wenckheim-kastelyok-nyomaban

Tovább 

network.hu

A fixi (fixed gear) nevet manapság egyre többet hallhatja minden, a kerékpárral kicsit is fogalkozó személy. Ez egy bringafajta, melynek lényege: nincs a hátsó tengelyén szabadonfutó mechanika, általában egy áttéte van (egy hátsó lánckerék). Ha a hátsó kerék forog, a pedálok is a megfelelő irányba forognak vele együtt, nem lehet vele úgy gurulni, hogy pihennek a lábak. Általában - és prestige-ből is - fék nélkül használatos.

 

Az örökhajtós bringák amellett, hogy elég erőteljesen igénybeveszik a lábat és látványos trükközésre is lehetőséget adnak, nem utolsó sorban trendi, a lányok és fiúk elkápráztatására beszerzett eszköznek is számítanak.

Utolsó hozzászólás

[Törölt felhasználó] üzente 12 éve

Engem érdekelne, hogy ha hirtelen meg kell állni, mégis mi a toszt csinál aki ilyennel közlekedik. Mert a triál esetében tiszta sor, megvannak az előnyei. Na de közúton? Milyen lábizmok kellenek, hogy megfogja a biciklit, mikor mondjuk 30-cal haladva a hátsó kis fogaskerék az elsőre hatszor (csak saccolt szám) akkora erőt küld vissza, mint az előremenetelhez kell?

Tovább 

 

A magyarországi Critical Massesek elkezdtek külföldi bringás videókat feliratozni, így végre mindenkihez eljuthat a legfontosabb üzenet: tekerni jó!

 

Az alábbi kisfilm például az amszterdami közlekedési morált mutatja be, ami javarészt a bicikliről szól. Sőt: az autósoknak szándékoltan több hátrány kell elszenvedniük, mint kerekező kollegáiknak, akik gyakorlatilag ellepik a várost, mindenhol vannak útjaik, jelzőlámpáik, és egyedi parkolóik.

 

 

Persze nekik nem az a fontos, hogy minél trendibb és csillogóbb legyen a paripa, hanem hogy jó szolgálatot tegyen a mindennapokban, és el tudjanak jutni vele A pontból B pontba.

Utolsó hozzászólás

Kántor Aranka üzente 15 éve

NAGYSZERŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰ! ÉS NÁLUNK??????????????????????? El tudnám képzelni honatyáinkat is, és a benzin pénzt az éhező gyerekek ebédjére fizetnék inkább be! Egyébként én kerékpárral közlekedem, és itt Szegeden is bizony túl sok az autó!

Tovább 

network.hu

 Használt, megunt alkatrészed van? Ne dobd ki! Fel lehet azt használni olyan célokra, aminek a jutalma később sok-sok örömkönny és boldogságtól sugárzó tekintetek.

 

A Bike Kitchen úgy kezdődött, hogy egy lánynak kerestek az interneten alkatrészeket, hogy összedobhassanak neki egy biciklit. Annyi felajánlás jött be, hogy a szervezők ráeszméltek: ebből lehet valami komolyabb is.

 

Körbejárták a várost egy furgonnal, és hamarosan már hátrányos helyzetű, sérült gyerekeknek csavaroztak össze egysebességű bicikliket.

Utolsó hozzászólás

Major Krisztián üzente 15 éve

Baromi jó, hogy vannak ilyenek!

Tovább 

Magyar szempontból fantasztikusan zárult az osztrák Wintercup második fordulója.

 

Bevezetésképpen az utánpótás U15 korosztály felvezető versenyét nagy csatában Pelikán János nyerte meg. Ezt követőan az Elit futamban (ismét rengetegen 100+ induló vett részt) az osztrák Hauer Gerald mögött Szeghalmi Bálint és Buruczki Szilárd értek elsőnek a célba! (Videó: Szórádi Balázs)

 

 

A verseny osztrák honlapjáról: "Unserer Meinung schaut das Ergebnis ganz vertretbar aus, daher gibt es jetzt auch einen Zwischenstand.

Tovább 

A Specialized aranykezű szakemberei előrukkoltak az új "farönkugró" Stumpjumperrel, amire kifejlesztették az ún. Total Suspension Integrationt (teljes felfüggesztés integráció, így csúnyán egyben fordítva). A céljuk az volt, idézem: "hogy mi gyártsuk a lehető legjobb bringákat bizonyos terepviszonyokra." Hogy ez pontosan miként működik, azt mutatja meg ez a videó, a végeredmény viszont egyértelmű: hatékonyság és kontroll a rájder részéről. 

 

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 2 napja a(z) Biciklizés népszerűsítése fórumtémában:

A Tour de Hongrie száz évének legjobb képei | 2025.04.11....

M Imre írta 1 hete a(z) Biciklizés népszerűsítése fórumtémában:

Veszélyesebb biciklizni, mint autózni? Meg fog lepődni a ...

M Imre írta 2 hete a(z) Kikapcsolódás: film, színház, túra, rendezvény... fórumtémában:

Rehab Critical Mass: Csatlakozz és TÁMOGASD ADÓD 1%-val...

M Imre írta 2 hete a(z) Biciklizés népszerűsítése fórumtémában:

Béke, barátság, bringatároló! https://www.facebook....

Kelivnnn Kelivnnn írta 3 hete a(z) Biciklizés népszerűsítése fórumtémában:

information https://caisonwes. com/ hey there i stumbled ...

M Imre írta 3 hete itt:

Érezd jól magad a klubban!

Andy yyyyy írta 3 hete a(z) Biciklizés népszerűsítése fórumtémában:

라타 https://ratatouilleveganfood....

Andy yyyyy írta 3 hete a(z) Biciklizés népszerűsítése fórumtémában:

메이저사이트 https://infogram. com/untitled-chart-...

Andy yyyyy írta 3 hete a(z) Biciklizés népszerűsítése fórumtémában:

토디즈 https://nakedemperornews...

Andy yyyyy írta 3 hete a(z) Biciklizés népszerűsítése fórumtémában:

토토브라더 https://brothertoto. com I found this is an ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu