Szeretettel köszöntelek a Országúti kerékpár közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kertész Péter Márk
Országúti kerékpár vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Országúti kerékpár közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kertész Péter Márk
Országúti kerékpár vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Országúti kerékpár közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kertész Péter Márk
Országúti kerékpár vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Országúti kerékpár közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kertész Péter Márk
Országúti kerékpár vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Ezt a témát M Imre indította 1 éve
Magyar Kerékpárosklub: Az új KRESZ előkészítése jelenleg az érintettek teljes kizárásával zajlik. -\\- 100 napja -\\-
100 napja várjuk a szeptemberre ígért egyeztetést, és választ az Árpád hídi gázolást követő tüntetésen 18 civil szervezettel és a több száz résztvevővel beadott petíciónkra!
A védtelen közlekedőket védő KRESZ javaslatcsomag kidolgozói szeretnék, ha a folyamatba még szövegezés előtt bevonnák a módosításon 6 éve dolgozó szakmai munkacsoportot.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=712819460887721&set=a.475695607933442
Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK)
http://autovezetes.network.hu/kepek/klubkepek/azelet1__eletmento_osszefogas_a_gyorshajtas_ellen_bkk
Elég volt a közlekedési emberáldozatokból | Biztonságos utakat akarunk, mert a városban kerékpározóknak és gyalogosoknak is joguk van a biztonságos környezethez, ahol nem féltik az életüket
http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/eleg-volt-a-kozlekedesi-emberaldozatokbol-biztonsagos-utakat-akarunk-mert-a-varosban-kerekparozoknak-es-gyalogosoknak-is-joguk-van-a-biztonsagos-kornyezethez-ahol-nem-feltik-az-eletuket
Hozzászólások eddig: 2
M Imre üzente 1 éve
Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK)
http://autovezetes.network.hu/kepek/klubkepek/azelet1__eletmento_osszefogas_a_gyorshajtas_ellen_bkk
M Imre üzente 1 éve
Magyar Kerékpárosklub: "Pénzügyileg és tartalmilag is veszteségnek tekinthető a VEKOP, az eredeti tervekhez képest a projektek 70%-a elveszett." :(
A 2️2023-as budapesti közösségi költségvetésen a kerékpáros ötletek újra előkelő helyen végeztek, számos általunk is javasolt és támogatott ötlet fog megvalósulni a következő években.
-- Ezzel párhuzamosan a VEKOP forrás felhasználásának határideje idén ősszel lejár - elkészülnek a kerékpáros fejlesztések városszerte.
-\\- De valóban olyan nagyszabású fejlesztések valósulnak meg, mint ahogy 2016-ban elképzeltük? És mi történne a kerékpáros fejlesztésekkel, ha nem lenne a közösségi költségvetés? -\\-
-- A közösségi költségvetés nyertes ötletein is jól látszik, hogy a városlakók aktívan reagálnak minden olyan lehetőségre, amiben a kerékpározást kicsit előrébb lehet mozdítani.
-- A jelenlegi helyzetben pedig úgy tűnik, hogy a VEKOP projektek kifutásával már csak a közösségi költségvetésből lesz forrás a kerékpáros fejlesztésekre - ennyiből pedig egészen biztosan nem lesz 10%-os részaránya a kerékpározásnak 2030-ra.
-- 2016-ban 8.4 milliárd forintot nyert Budapest az Európai Unió VEKOP támogatási csomagjában, ami nagy lehetőségekkel kecsegtetett, de az idén befejeződő projektek csak kis része jelent valódi hálózatfejlesztést.
-- 2024-től már ez a forrás sem érhető el, így elmondhatjuk, hogy a komplex útfelújítások hiányában nem lesznek a közösségi költségvetésen kívül kerékpáros fejlesztések Budapesten.
-- A VEKOP 8 éves történetének tanulsága az, hogy gyorsabb, hatékonyabb, átláthatóbb folyamat és megvalósítás nélkül nagy összegből is csak kis eredmény születik. A fentiek hiányában Budapest eddigi legnagyobb kerékpáros fejlesztési forrása kihagyott lehetőség maradt.
-- A több milliárdos projekt kifutásával így különösen fontossá vált a 2021-ben megszűnt éves költségvetési keret visszaállítása és hatékony felhasználása.
A kerékpáros és gyalogos közlekedés fejlesztése kiemelt cél Budapest mobilitási tervében, de megfelelő mértékű és rendszeres költségvetési forrás biztosítása nélkül nem csak elérhetetlen ez a cél, de még a komolyan vétele is megkérdőjelezhető.
https://kerekparosklub.hu/hirek/cikk/tortenelmi-jelentosegu-kerekparos-fejlesztesek-budapesten---vagy-megsem
___
A rendelkezésre álló nyilvános adatok alapján táblázatba gyűjtöttük az elkészült, folyamatban lévő és végleg elúszott VEKOP fejlesztéseket:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1PS5q7Y5R1VBPMN_rDK4X3pCXP0FuREiwbGcvlcb-9A8/edit#gid=0
M Imre írta 3 hete a(z) Az élet autó nélkül fórumtémában:
Már üzemelnek az új budapesti traffipaxok | 2024.09.30. Az ...
M Imre írta 3 hete a(z) Biciklizés népszerűsítése fórumtémában:
Első budapesti kerékpáros szerviz-, információs és ...
M Imre írta 3 hete a(z) Biciklizés népszerűsítése fórumtémában:
Milyen legyen a Nagykörút? November végéig szavazhat | ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Új hozzászólás