Kerékpár: Kerékpár biztonság közlekedés kultúra (fórum)

Szeretettel köszöntelek a Országúti kerékpár közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 857 fő
  • Képek - 278 db
  • Videók - 77 db
  • Blogbejegyzések - 40 db
  • Fórumtémák - 17 db
  • Linkek - 325 db

Üdvözlettel,
Kertész Péter Márk
Országúti kerékpár vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Országúti kerékpár közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 857 fő
  • Képek - 278 db
  • Videók - 77 db
  • Blogbejegyzések - 40 db
  • Fórumtémák - 17 db
  • Linkek - 325 db

Üdvözlettel,
Kertész Péter Márk
Országúti kerékpár vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Országúti kerékpár közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 857 fő
  • Képek - 278 db
  • Videók - 77 db
  • Blogbejegyzések - 40 db
  • Fórumtémák - 17 db
  • Linkek - 325 db

Üdvözlettel,
Kertész Péter Márk
Országúti kerékpár vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Országúti kerékpár közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 857 fő
  • Képek - 278 db
  • Videók - 77 db
  • Blogbejegyzések - 40 db
  • Fórumtémák - 17 db
  • Linkek - 325 db

Üdvözlettel,
Kertész Péter Márk
Országúti kerékpár vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Kerékpár biztonság közlekedés kultúra - [szavazás]

Ezt a témát Kertész Péter Márk indította 14 éve

Szinte mindennapos beszélgetés országúti bringás körökben a közlekedésbiztonság.

Beszélgetés a sisaktól, a láthatósági mellényen át a bringautakig.

Mi az amit tuti betartasz?

23% Bukósisak van rajtam

26% Nem megyek át piroslámpán

3% Csak kijelölt helyen bringázok

3% Láthatósági mellényben tekerek

45% Minden szabályt igyekszem betartani

Hozzászólások eddig: 29

Új hozzászólás

A hozzászólás hossza legfeljebb háromezer karakter lehet

Ez egy válasz üzenetére. mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 2 hónapja

Phenjan titkos, valódi arcát mutatja meg egy kerékpáros

Észak-Koreából kevés videó szivárog ki, és az a kevés is általában ellenőrzött, a kőkemény kommunista diktatúra vezetése által jóváhagyott felvétel. A valódi mindennapi életről így szinte lehetetlen objektív képet alkotni, de állítólag vannak olyan "vendégek" akik azt raknak fel az internetre amit csak akarnak.

Ilyen a 2012-től évekig a fővárosban, Phenjanban élő élő indonéz szabadúszó fotós Jaka Parker. Neki rengeteg bennfentes videót köszönhetünk, testre rögzített kamerával vette az utcákat, az embereket, a hétköznapi életet. Ezek alapján mondhatni átlagos az élet Phenjan közterein, vannak street food büfék, akárcsak bárhol máshol a világon:

https://www.youtube.com/watch?v=ZdhSuJ47Zqw

Friss feltöltése pedig egy 12 perces, vágatlan kerékpáros túra, melyből alapos képet kapunk a helyi utcaképről. Európai szemmel furcsa, hogy nincs semmilyen reklám az utakon, színes hirdetőtáblák nem jelennek meg a házfalakon. A forgalom ritka, de előfordulnak nyugati autók is, a katonai dzsipektől a régi Mercedeseken át egészen új autókig terjed a paletta.

A felvétel nem új, valószínűleg évekkel ezelőtt rögzítette Parker, aki már nem tartózkodik Észak-Koreában.
http://autovezetes.network.hu/video/vicces_es_erdekes/eszakkorea__kerekparozas_phenjan_utcain

Válasz

M Imre üzente 4 hónapja

Budapest. Az első aranykor -\\- Sztereoképek és képeslapfotók a Fortepan és a Deutsche Fotothek gyűjteményéből (1903–1912)

Budapest 150. születésnapja alkalmából egy különleges, több mint száz művet felvonultató fotókiállítást mutat be a Magyar Nemzeti Galéria. A Fortepan digitális fotóarchívummal együttműködésben rendezett tárlat a fővárosnak azt az időszakát jeleníti meg, amikor Budapest a 19. és 20. század fordulóján, a világ egyik legdinamikusabban fejlődő nagyvárosaként, igazi virágkorát élte.

A tárlaton először láthatja a közönség a német képeslapkészítő cég 1903 és 1912 között készült budapesti városfényképeit, amelyeken az emblematikus épületek mellett nemegyszer kis utcai történetekben bukkannak fel a nagyvárosi hétköznapok. A képeslapok a rohamos léptekben fejlődő századfordulós Budapestnek az idelátogatók számára legvonzóbb helyszíneit mutatják be, fókuszukban számtalan pompás, akkor még fiatal épülettel, melyek ma is ikonikus büszkeségei városunknak.

A kiállítás időtartama:
2023. november 15 – 2024. február 18.
https://ligetplusz.hu/budapest-elso-aranykor-mng-2023
___

Könyvesprogram jövő kedd estére:
Kereki Sándor könyvbemutató
Időpont: 2023. december 12., kedd, 17:30
Helyszín: Capa Központ, rendezvényterem
Az Eidolon Centre for Everyday Photography bemutatja Kereki Sándor – A hetvenes évek egy srác szemével című könyvét.
Az eseményen beszélgetnek:
Barakonyi Szabolcs, a könyv képszerkesztője
Kereki Sándor, fotós/operatőr
Petrányi Zsolt, a könyvben megjelenő esszé szerzője
Stalter György, fotóművész
A beszélgetés moderátora:
Szarka Klára, fotótörténész
https://www.facebook.com/events/1339591426745155/

Válasz

M Imre üzente 6 hónapja

Fortepan: Megnéztük a SKUBI-t, sőt, átnéztünk rajta.
ez egy klassz projekt, nézzék meg amikor arra járnak - Fortepan képekkel is előfordulnak dobozok.
https://tinyurl.com/ValyoSkubi-fb

Valyo, város és a folyó: Visszatért az indián nyár, így hát irány a Duna-part! A Valyo az 1. Budapesti Köztéri Kortárs Művészeti Biennále eseményei között az egykori fauszodák helyét jelölve a rakpartokra kukucskáló dobozokat, a Jane Haining rakparton pedig egy kortárs fauszodát helyezett ki. A projekt célja, hogy bemutassuk a budapesti fürdőzés múltját és jövőjét.
https://valyo.hu/skubi/
___

2200 új-régi fotó látható a Fortepan Friss-ben, itt:
https://fortepan.hu/hu/photos/?cfrom=2023-10-01&upload=1696118400000

Két szolgálati jellegű közlemény:

- nagy meglepetéssel láttuk, hogy idén 140 olvasónktól, összesen 1.2 millió forintot kaptunk az adó egy százalékokból. Nagyon köszönjük, ez minden eddigit felülmúló összeg, igyekszünk értelmesen felhasználni!

- összeállítottunk egy útmutatót a képek címkézéséhez. Talán nem mindenki tudta, de a fotókhoz - egy rövid online regisztráció után - bárki javasolhat címkéket. Hogy milyen címkékre (kulcsszavakra) gondolunk, és hogy hogy érdemes ezt jól csinálni, arról itt lehet olvasni:
https://fortepan.hu/hu/cimkezes-utmutato/

És elolvasás után rögtön ki is lehet próbálni!

Fortepanos üdvözlettel,
Tamási Miklós

Bővebben itt:
http://netpolgar.network.hu/blog/netpolgar_avagy_digitalis_irastudo_klub_hirei/kicsivel-kesobb-most-tiz-eves-a-fortepan
___

A kerékpározás témaköre itt:
http://autovezetes.network.hu/forum

Válasz

M Imre üzente 7 éve

Sziasztok!

Az Openmaps Project keretében készítettünk egy elég bonyolult jelkulcsú kerékpáros térképet, cserébe nagyon sok minden meg van különböztetve rajta az osm tagek alapján.
A térkép készítése közben észrevettük, hogy pár helyen nagyon nem stimmelnek az egyirányú utcák vonal irányai, és találtunk egyéb tagelési hibákat is.

Úgy érzem emiatt nem csak a kerékpárosoknak lehet hasznára, hanem azoknak is akik szerkesztik az anyagot.
Nézzétek meg.
http://openmaps.eu/ompbiking

Üdv,
Péter
https://groups.google.com/forum/#!msg/openstreetmap-hungary/-TQLHc8aUXE/qSN7lXCtMAAJ

Válasz

M Imre üzente 7 éve

M Imre üzente 8 éve

'A kerékpárod egyébként milyen különlegességekkel bír, amire egy ép kerékpáros nem is gondol?

A bal karomnak van egy speciális támasztéka, amit Édesapám készített egyedileg a számomra. Ilyen kiegészítőt sajnos nem lehet kapni. A fék egy oldalra, a jobb kezemhez van vezetve. Igazából ennyi az eltérés. '

Petra - mint sok más profi triatlonista - úszóként kezdte sportpályafutását, a 100 méteres mell- és a 100 méteres pillangóúszás voltak a fő számai. 16 évesen úszott egy "nem tervezett" világcsúcsot 200 méter mellen, majd 19 évesen bekerült az athéni paralimpia tág keretébe, de végül a nagy megmérettetésre nem jutott ki. Ezután közel 10 évig felhagyott a versenyszerű sportolással, mígnem egy szép napon arra ébredt, hogy "nem maradhat ki a paralimpia az életéből."

2014. januártól már nem úszóként, hanem paratriatlonistaként készül álma megvalósítására. Petra - Lengyel Zsófi és Boronkay Péter mellett - a paratriatlon válogatott tagja, ennek kapcsán beszélgettünk.
...
A tényleges záróvonalnál azonban a kerékpárom első kereke átlógott, mikor leszálltam. Itt kaptam időbüntetést. Ezzel nem is lett volna baj, ha észreveszem, hogy büntetést kaptam. De nem vettem észre. A néhány másodperces időbüntetés letöltése nem befolyásolta volna a helyezésemet, mivel azonban nem töltöttem le, így utólag jogosan kizártak. Nincs mit tenni.

Az erre vonatkozó szabály: A versenyző köteles a bejáratot jelző vonal előtt a kerékpárról leszállni úgy, hogy a kerékpár első kerekének talajjal érintkező pontja a bejáratot jelző vonal előtt legyen, és mindkét lába a kerékpár egyik oldalán a vonal előtt is érintse a talajt.

Ezt ilyen könnyedén, mosolyogva viselted akkor is?

Á, dehogy! Amikor megtudtam, hogy kizártak, akkor ott összeomlottam, fel akartam adni az egészet. Ültem a Michigen-tó partján és sírtam. Sokáig. Aztán rájöttem, hogy a végtelenségig nem maradhatok ott. Felhívtam mindenkit, aki fontos nekem, hogy akkor most mi legyen. Van-e értelme folytatni? És ha igen, akkor hogyan?

A folytatás mellett döntöttem. Azóta még nagyobb erőbedobással készülök. Januártól fizetés nélküli szabadságon vagyok, a tartalékaimból élek, de így minden időmet a felkészülésre tudom fordítani, olyan edzőkkel, olyan egyesületben, ahol minden segítséget megkapok ahhoz, hogy a legjobbat hozzam ki magamból.

Triatlon a paralimpián: 750 m úszásból, 20 km kerékpározásból és 5 km futásból álló sprinttávot kell teljesíteni a versenyzőknek.

Úszóként kezdted a pályafutásod. Ez a legerősebb számod?

Előzetesen én is azt gondoltam, hogy ebben leszek a legjobb, de meglepő módon a kerékpár az erősségem. Valószínűleg a testfelépítésem alapján ez az, ami igazán fekszik nekem. A futásomon kell a legtöbbet javítani, de már az is alakul.
... http://triatlonnoi.hu/index.php/beszelgetesek/122-levay-petra
___
https://www.youtube.com/watch?v=yRCQBPf4oCM&list=RDyRCQBPf4oCM&nohtml5=False#t=9
Kellemes napot!

Válasz

M Imre üzente 8 éve

Lónyai Dániel

Sziasztok!
Szakdolgozatom ürügyén szeretném felkérni azokat, akik országútit, trekkinget, vagy rekumbenst hajtanak, és van 5 percük(mért idő!), töltsék ki ezt a rövid kérdőívet!
Nagyon hálás vagyok minden kitöltésért!

http://goo.gl/forms/PKZJ5f5w39

Köszönöm szépen!

Válasz

M Imre üzente 8 éve

A tervek szerint minden metró és HÉV megálló kap majd bringaparkolót, többnél ilyen fedett design várja majd a kerékpárt közösségi közlekedéssel vegyítőket. Az eddig burkolatlan felület szilárd térkő- és aszfaltburkolatot kapott, valamint a parkoló kapacitását is jelentősen bővítették. A korábbi 53 helyett 121 parkolóhelyet alakítottak ki.
... http://iho.hu/hir/p-r-a-pillangon-hasznaljak-hasznaljak-160130#
___

Papírküllők és faládák

Néhány hónappal ezelőtt láttam egy képet egy bringáról. Ez még nem is lenne nagy újdonság, hiszen ezzel foglalkozunk. Akkor viszont kivételesen nem a bringán akadt meg a szemem, hanem az elejére rögzített fa ládikón.

A nyár és ősz folyamán végeztem egy kis kutatást a magyar bringás kiegészítők piacán, kifejezetten magyar tervezőket és leginkább fából készült termékeket kutatva, azonban nem jártam túl sok sikerrel. Így érthető módon igyekeztem kideríteni, vajon melyik országból származhat a már említett láda, kik gyártják, lehet-e egyáltalán kapni. Nem kis meglepetésemre egy magyar csapatra bukkantam.
... http://cyclechic.blog.hu/2016/02/11/papirkullok_es_faladak
___

A hajlított kormány forradalma: túrakerékpár országúti kormánnyal

Bár a túrakerékpár szó hallatán legtöbbünknek a klasszikus egyenes kormányos trekkingek ugranak be, nagyon is van létjogosultsága a koskormánynak egy utazó bringáján…

Technikai szempontból az országúti túrakerékpárok a komfort országútik, a gravel bike-ok és a már említett terkkingek sajátosságait is felvonultatják. A hajlított kormányos kerékpár kategóriák bontásakor ezt írtuk az országúti túrabringákról:

Az országúti túrakerékpárok családjába a túrafelszereléssel – sárvédők, csomagtartó, világítás stb. – ellátott hajlított kormányos kerékpárok tartoznak, melyeket túrázásra vagy akár városi közlekedésre is használhatunk, a briteknél divatos például az utóbbi alkalmazás. A franciásan randonneur bike-nak hívják, vagy a GT, azaz grand touring elnevezés is használatos. Az ilyen kerékpároknál már nagyon elmosódnak a kategóriák határai, hiszen ha felcsattintunk egy megfelelő mintázatú gumit, akkor rögtön gravel túrakerékpár lesz belőle, főleg ha tárcsafékes kivitelről beszélünk.
... http://bikemag.hu/magazin/hirek/a-hajlitott-kormany-forradalma-turakerekpar-orszaguti-kormannyal

Válasz

M Imre üzente 8 éve

I Bike Bánk - Bringázz a Kerékpárosklubbal a Bánkitóra! - jelentkezési ív

Tekerj a tóra!

Ha biciklivel jössz, de nem tudod merre kell menni, csatlakozz szombati, Vácról induló közös tekerésünkhöz!
Gyönyörű tájakon át vezető, 34 kilométeres útvonalon, országúton érünk el a Bánki-tóhoz.

Útvonal térképen: https://goo.gl/maps/Bx9J0

Indulás: Július 18. 10:00, Vác vasútállomás elől. Várható érkezés 13:00-14:00 között.

A tekerésen mindenki saját felelősségére vesz részt. Kérjük, csak az előírásoknak és a terepviszonyoknak megfelelően felszerelt biciklivel gyere!

Hozz vizet és naptejet, ha pedig még nem múltál el 18, akkor szülői engedélyt is hozz.

Szülői engedély: https://goo.gl/BSL5Xd

Részvételi feltételek
- tudj biztosan kétkerekű kerékpáron biciklizni
- legyél 14 évesnél idősebb, és ha még nem töltötted be a 18-at, hozz szülői engedélyt is magaddal
- legyen nálad személyi igazolvány
- legyen nálad közlekedésre alkalmas saját bicikli, melynek felszereltsége megfelel az előírásoknak (a kötelező tartozékokról itt: http://goo.gl/PJpM5D )!

A közös tekerés ingyenes, de ha elégedett voltál és szeretnéd támogatni a kerékpározás terjesztéséért végzett munkánkat, adományt köszönettel elfogadunk!

Neved és elérhetőségeid megadása kötelező!
(Egy alkalommal max. 25 résztvevőt tudunk fogadni, mindenképpen értesítünk, hogy bekerültél-e az általad kiválasztott időpontra.)

Jelentkezés:
https://docs.google.com/forms/d/1nqnFwocBxzU_D0zTNmFz2OojusHf-h7nQC6sVskyQ7k/viewform?c=0&w=1

Kapcsolódó tartalom
https://hu.wikipedia.org/wiki/B%C3%A1nki-t%C3%B3
http://bankitofesztival.hu/

Válasz

M Imre üzente 9 éve

Magyar Kerékpárosklub
Egy egyetemi hallgató kéri segítségeteket egy kérdőív kitöltéséhez:
https://docs.google.com/forms/d/1P-pJor6fZWzM40SIC5xKidoCDM_hxWTY4jrnOupeRuc/viewform

Válasz

Ugrás a(z) oldalra

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 1 hete a(z) Az élet autó nélkül fórumtémában:

Halász Áron \ Lyon (Franciaország).: Majd...

M Imre írta 2 hete a(z) Az élet autó nélkül fórumtémában:

Védjük meg Budapestet! Szavazz a Budapesti ...

M Imre írta 4 hete a(z) Az élet autó nélkül fórumtémában:

Ilyen is volt régen… (2013.) Első önkéntes parkszépítő akció - ...

M Imre írta 1 hónapja a(z) Az élet autó nélkül fórumtémában:

bicibus: ... a gyerekek, felnőttek kíséretében előre ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu