Szeretettel köszöntelek a Országúti kerékpár közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kertész Péter Márk
Országúti kerékpár vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Országúti kerékpár közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kertész Péter Márk
Országúti kerékpár vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Országúti kerékpár közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kertész Péter Márk
Országúti kerékpár vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Országúti kerékpár közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kertész Péter Márk
Országúti kerékpár vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Ezt a témát M Imre indította 1 éve
Miközben sok nagyvárosi autótulajdonos túlbecsüli a tömegközlekedés és alulbecsüli az autós közlekedés időigényét, elfeledkezik az olyan időkiesésről, mint a szervizben, műszaki vizsgán, gumicserén, autómosóban, parkolókeresésben, benzinkúton és egyéb helyeken elvesztegetett időt, ami éves szinten komoly időt tesz ki.
...
Még valami. Ha autózol, _figyelned _kell! nem mélázhatsz el. Nem művelődhetsz, nem gondolkodhatsz tovább a befejezetlen szellemi munkádon, mint tömegközlekedés közben.
http://autokmotorok.network.hu/forumtema/az-elet-auto-nelkul
Hozzászólások eddig: 33
M Imre üzente 3 hete
Már üzemelnek az új budapesti traffipaxok | 2024.09.30.
Az eddigi tesztüzem után szerdától, azaz október 30-tól már élesben figyelik a forgalmat. A berendezések radaros elven működnek, különböző forgalmi és fényviszonyok mellett 24 órás, folyamatos mérésre alkalmasak, az elhaladó járművekről minden napszakban jó minőségű felvételeket készítenek.
Az új traffipaxok a helyeken mérnek:
-- Árpád híd, Népfürdő utcai lehajtó (mindkét irány)
-- a III. kerületi Szentendrei úton a Raktár utcánál, valamint a Monostori útnál (mindkét irány)
-- a Rákóczi híd budai, illetve pesti hídfőjénél
-- a Petőfi híd budai lehajtójánál
-- a Bécsi úton a Zay utcánál (mindkét irány)
-- a Bajcsy-Zsilinszky úton az Alkotmány utcánál
-- az Üllői úton a Vágóhíd utcánál, valamint a Határ útnál
-- a XI., Bocskai úton a Tass vezér utcánál
-- a 6-os főút fővárosi szakaszán a Növény utcánál, a Duna utcánál (Savoya Park)
-- a Ferihegyi repülőtérre vezető gyorsforgalmi úton a KÖKI-terminálnál (mindkét irányban)
-- a XI., Budaörsi úton a Rupphegyi útnál
-- a XI., Balatoni úton a Péterhegyi lejtőnél
-- a XIII., Váci úton a Lőportár utcánál
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2024/09/30/mar-mukodnek-de-meg-nem-buntetnek-az-uj-budapesti-traffpiaxok/
___
Íme a traffipaxok új listája: szerdán élesítik a sebességmérőket | 2024.10.28.
-- Szerdától 26 új traffipax összesen 47 sávban figyeli a gyorshajtókat.
-- Eddig tesztüzem volt, mostantól már - adott esetben - csekket is küldenek.
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2024/10/28/elesitik-az-26-uj-traffipaxot-budapesten/
___
Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK)
http://autovezetes.network.hu/kepek/klubkepek/azelet1__eletmento_osszefogas_a_gyorshajtas_ellen_bkk
M Imre üzente 1 hónapja
A mai helyzet viszont tarthatatlan. Azok is a főútvonalra menekülnek, akik ismerik a szabályt, s azok is, akik nem, mondván, ott nem lehet vita, mindig nekik van előnyük, így a túlzsúfolt főútvonalakon, elsősorban a csúcsforgalmi időszakokban »dugók« képződnek, szinte teljesen megbénul a közlekedés. A megoldás csak az lehet, hogy erélyesen megköveteljük a jó szabályok betartását.” – Népszava, 1963. december (91. évfolyam, 281–305. szám)1963-12-31 / 305. szám
Meg kell tanulni közlekednünk
Az 1976-as változtatás egyik fő jellemzője, hogy a gépjárművek mellett a többi közlekedőre vonatkozó szabályokat is pontosította. A korabeli cikk mondatai örök érvényűek:
-- „Meg kell tanulni közlekednünk, tudomásul véve az egymásra utaltságot, azt, hogy kollektív tevékenységről van szó”
„A KRESZ nem törekszik, nem is törekedhet arra, hogy minden forgalmi helyzetre kész receptet adjon. A meghatározó tényező maga az ember, pontosabban az ember magatartása az utakon, így a KRESZ általános, alapvető keretet ad, rendező elveket, amelyek alapján szabályosan, a másikat is féltve kell közlekedni.”
Ekkor vezették be szabályként, hogy az autóvezetőnek indulás előtt meg kell győződnie a gépjármű megfelelő műszaki állapotáról, előkerült a biztonság kérdése baleset esetén. Talán a legfontosabb előírások ekkor kerültek bele a KRESZ-be...
# a KRESZ története
https://www.vezess.hu/magazin/2024/10/10/ez-a-magyar-kresz-orok-uzenetere/
http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/a-kresz-tortenete
M Imre üzente 2 hónapja
Remélhetőleg, nem az utolsó Critical Mass - Interjúk (NolTV-2011.05.01.)
http://autovezetes.network.hu/video/napi_hir/remelhetoleg_nem_az_utolso_critical_mass__interjuk_noltv20110501
M Imre üzente 2 hónapja
A biztosítók rendesen kitolnak rolleresekkel | 2024.09.04.
Nem igazán van ínyükre a biztosítótársaságoknak, hogy kötelező biztosítást kell kínálniuk a rollereseknek. Két régi trükkel próbálják elriasztani őket.
Az elektromos rollerek egyre népszerűbbek az iskolások körében is, miközben a KRESZ még mindig nem rendelkezik egyértelmű szabályozással ezek használatára vonatkozóan. Ez különösen aggasztja a biztosítókat, mivel a rolleres balesetek száma már így is jelentős, és várhatóan a kártérítési igénye növekedni fog.
Felmerül a kérdés: ki fizet, ha nincs biztosítás, és ki a felelős, ha egy gyerek okoz balesetet?
– A CLB biztosítási alkuszcég ezekre a kérdésekre válaszolt közleményében.
A biztosítók nem könnyítik meg a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) megkötését az elektromos rollerekre. Sőt, úgy tűnik, a legtöbb biztosító nem szívesen növeli ügyfélkörét rolleresekkel. A CLB tapasztalatai szerint a biztosítók többsége túlárazással próbálja elriasztani a rollereseket, vagy olyan akadályokat állít eléjük, mintha még a 80-as években élnénk, szóval csak személyesen, a fiókirodákban lehetett ilyen szerződést kötni.
Ez a hozzáállás különösen problémás az online világban, ahol az ügyfelek dolgát ez lényegesen megnehezíti. Talán éppen ez a biztosítók célja – jegyzi meg Németh Péter, a biztosítási cég munkatársa.
Ahogy az elektromos rollerek egyre elterjedtebbé válnak, egyre több baleset történik olyanokkal, akik sem a KRESZ szabályaival nincsenek tisztában, sem a megfelelő védőfelszereléssel nem rendelkeznek. A helyzet különösen aggasztó a tanév kezdetén, mivel egyre több diák választja az elektromos rollert az iskolába járáshoz, lecserélve a korábbi kerékpárokat a gyorsabb, de veszélyesebb kétkerekűekre.
A probléma tovább súlyosbodik azzal, hogy bár a 25 kilogrammnál nehezebb, vagy 25 km/órás sebességet meghaladó rollerekre kötelező biztosítást kötni, közúti használatukat még mindig nem szabályozzák egyértelműen.
Valószínű, hogy a biztosítók attól tartanak, hogy a balesetek és a velük járó bonyolult kártérítési folyamatok miatt a kárigények mértéke megbecsülhetetlen lesz. Ennek elkerülése érdekében a biztosítók egy része adminisztratív eszközökkel vagy rendkívül magas, akár évente 100-150 ezer forintos díjakkal próbálja távol tartani magát a rolleres ügyfelektől.
https://www.vezess.hu/hirek/2024/09/04/a-biztositok-rendesen-kitolnak-rolleresekkel/
M Imre üzente 2 hónapja
Sulizóna: Budapest – biztonságos közlekedés az iskoláknál is
http://autovezetes.network.hu/video/klubvideok/sulizona_budapest__biztonsagos_kozlekedes_az_iskolaknal_is
Puszi és pá! tábla (Kiss and Ride, K+R, K&R)
http://autovezetes.network.hu/kepek/klubkepek/puszi_es_pa_tabla_kiss_and_ride_kr_kr
M Imre üzente 3 hónapja
Budapest halai: Délelőtti meglepetés: "hirtelen" YouTube-filmpremier.
2024 elég filmbő év volt számomra, először is a 2021 óta párhuzamosan forgatott három Körös-vidéki (Magyarországra és Romániára is kiterjedő) téma filmjei közül készült el kettő. Emellett a Tápió-vidékről készült film és a WWF számára készített, országos vízgazdálkodásról szóló kisfilm is hamarosan készen van.
S mindezek mellett még év elején csináltunk két közös projektet György Kriska és Ferenc Kriska anyagaiból: a Megsebzett táj és a Dunavirág Budapesten című filmeket. (Tavasszal több helyen is voltak vetítéseik Budapesten és Szentendrén.)
A dunavirág-rajzások már megkezdődtek idén, így most épp utóbbi filmnek van aktualitása. Ezért aztán nyilvánosan is elérhetővé tesszük a Dunavirág Budapesten című filmet ma 10:55-től.
https://www.youtube.com/watch?v=ZlkSCFdA5vA
Az éjszakai város mindig érdekes filmtéma, bár természetfilmekben ritkán van alkalom megjeleníteni. A dunavirág erre is lehetőséget adott.
(Sajnos, én a premiert pont nem tudom nézni, mert épp úton leszek Tiszafüredre, ahol ma délután 6 órától a Kérész Központban vetítjük a Hegyizenét.)
https://www.facebook.com/photo/?fbid=1180124536392825&set=a.744853733253243
___
Hasonló filmek
http://utitars.network.hu/video/filmek/edesvizi_gerinctelenek_2021__kriska_ferenc_es_kriska_gyorgy_feloras_filmje
M Imre üzente 3 hónapja
Élet és Irodalom | Legújabb számunkban: A jövő nyáron már 50 fokos hőség is lehet! – Ürge-Vorsatz Diána klímakutatóval beszélget Kardos Ernő.
https://www.es.hu/cikk/2024-08-16/kardos-erno/a-jovo-nyaron-mar-50-fokos-hoseg-is-lehet.html
Ma új ipari és gazdasági forradalomra van szükség, ami nem az értelmetlen tömegfogyasztást ösztönzi, hanem egy jobb életminőség megteremtésén dolgozik, tehát egy jobb minőségű kapitalizmust hoz létre. Nincs például szüksége mindenkinek saját autóra, még az elektromosra sem, amit az emberek kezdenek felismerni.
A cikk a rövid reklám megtekintése után ingyen olvasható!
___
http://netpolgar.network.hu/blog/netpolgar_avagy_digitalis_irastudo_klub_hirei/zoldmozgalmi-tudastar-a-klimahet-tanulsagai-alapjan
http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/a-hoseg-veszelyei-hosegriasztas
M Imre üzente 3 hónapja
Hétrétország 2024 – DALKÖLTŐK ITT-HONA | augusztus 10-20., Őrség
Talán a legnagyobb kisfesztivál ez, a maga 11 napjával, 22 őrvidéki településen föllelhető Nyitott Portáival és a minden korosztály számára értelmes szórakozást kínáló programjaival az őriszentpéteri Pajtaszínházban, a Malomban és az Omega Parkban:
https://hetretorszag.hu/
M Imre üzente 3 hónapja
Ipoly Erdő ZRt.: Kerékpárosok, terepfutók, sportszerető családok - FIGYELEM!
III. Börzsöny Trail MTB Maraton – Diósjenő, 2024. 08. 24.
-- Újra itt a Börzsöny erdőgazdasági kezdeményezésű sportrendezvénye!
Az Ipoly Erdő Zrt. elkötelezett az aktív egészségmegőrzés, az erdei sportok támogatásában.
Törekvésünk hagyományteremtő példája a 2022-ben elindított, nagy sikerű Börzsöny Trail MTB Maraton verseny és tömegsport rendezvény.
Az immár harmadik alkalommal, augusztus 24-ére meghirdetett esemény idén is az eBike.hu MTB és Terepfutó Challenge egyik, pontosan a 6. futama lesz.
A versenyközpont ideális helyszínét ismét a Diósjenői Erdei Szabadidőparkban biztosítjuk, a futamokhoz pedig a vadregényes Börzsöny ad egyedülálló erdei környezetet.
Természetesen nem csak gyakorlott sportemberek jelentkezésre számítunk!
Legyen szó terepi kerékpározásról vagy futásról, a programjaink minden korosztálynak és felkészültségi szintnek kínálnak egészségesen teljesíthető mozgási lehetőséget az erdőben.
Mi több, azokra is gondolunk, akik csupán egy kellemes családi pihenést terveznek akkor.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=906549158172461&set=pcb.906549441505766
Az egyes programokra való nevezésre az alábbi felületen nyílik egyszerű lehetőség:
https://sportnaptar.hu/diosjeno-mtb-es-terepfuto-challenge-6-futam_2423D281D6844180
Jelentkezéseiket szeretettel várjuk! További részletek itt:
http://www.ipolyerdo.hu/hirek/iii.-borzsony-trail-mtb-maraton-diosjeno-2024.-08.-24
M Imre üzente 3 hónapja
Hétperces nyújtás kerékpárosoknak Grétával - Bringás Brigantik vLog2024 ep.3.
Bringás Brigantik | 2024. ápr. 25.
Sokat beszéltünk arról, hogy bármilyen csodálatos kerékpározni - egészséges, hasznos, ráadásként buli is - számos körülmény befolyásolhatja, hogy meddig marad élmény a tekerés. Mindezek közül két dolog a legfontosabb. Az egyik az optimális kerékpár beállítás és karbantartás, azaz a bringa jólléte és személyre szabása, a másik az, hogy milyen állapotban hagyjuk izmainkat, izületeinket és csontozatunkat egy-egy tekerés után. Előbbiről már rengeteg szó esett: amit lehetett, megmutattunk, amit nem, arra pedig felhívtuk a figyelmet. Utóbbi kapcsán pedig megkértük Horváth Grétát - országúti kerékpáros edzőt és Pilates oktatót, hogy állítson össze és mutasson be nekünk egy olyan gyakorlatsort, amit minden tekerés után, bárhol elvégezhetünk.
http://autovezetes.network.hu/video/klubvideok/hetperces_nyujtas_kerekparosoknak_gretaval__bringas_brigantik_vlog2024_ep3
M Imre írta 3 hete a(z) Az élet autó nélkül fórumtémában:
Már üzemelnek az új budapesti traffipaxok | 2024.09.30. Az ...
M Imre írta 3 hete a(z) Biciklizés népszerűsítése fórumtémában:
Első budapesti kerékpáros szerviz-, információs és ...
M Imre írta 3 hete a(z) Biciklizés népszerűsítése fórumtémában:
Milyen legyen a Nagykörút? November végéig szavazhat | ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Új hozzászólás